X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Papież dołączy do grona użytkowników Twittera

Papież dołączy do grona użytkowników Twittera

reklama


Jak donosi Associated Press, przedstawiciele Watykanu zapowiedzieli, że do końca tego roku utworzone zostanie specjalne konto na Twitterze dla Benedykta XVI. Oczywiście najprawdopodobniej nie będzie ono obsługiwane przez samego papieża, a przez osoby specjalnie oddelegowane do tych zadań. Benedykt XVI ma jednak każdorazowo udzielać zgody na publikację tweeta.

Jakiego contentu możemy się spodziewać? Najprawdopodobniej będą to głównie linki do stron z homiliami papieża, niedzielnymi błogosławieństwami, jak również komentarze dotyczące najważniejszych wydarzeń na świecie.

Cała sprawa może być o tyle zaskakująca, że obecny papież uchodzi za bardzo konserwatywnego w swoich poglądach i przejawia się to również w sporadycznym korzystaniu z komputerów (wszystkie swoje pisma sporządza ręcznie). Z drugiej strony, w zeszłym roku Benedykt XVI wydał orędzie, w którym stwierdził, że nowe media, w tym również serwisy społecznościowe to „wielka szansa” dla społeczeństwa. Przestrzegał jednak przed potencjalnymi zagrożeniami mogącymi prowadzić do utraty osobowości, alienacji, zatarcia różnicy między światem wirtualnym i rzeczywistym.

Warto wszakże zauważyć, że nie będzie to pierwszy krok Watykanu w wirtualnej rzeczywistości. W 2011 roku, z okazji 45. Dnia Środków Społecznego Przekazu uruchomiono na stronie internetowej www.pope2you.net aplikację „The pope meets you on Facebook”. Jej użytkownicy otrzymywali w formie wirtualnych pocztówek myśli zawarte w orędziu Benedykta XVI wygłoszone w tym dniu i mogli je udostępniać swoim znajomym. Powstała również aplikacja H2Onews na iPhone’y i iPody, której użytkownicy otrzymywali najświeższe wiadomości z życia Kościoła katolickiego.

Również na Twitterze Watykan jest już obecny od dłuższego czasu, a to za sprawą oficjalnego konta informacyjnego Vatican – news. W chwili obecnej obserwuje je ponad 105 tysięcy użytkowników mikrobloga.

Nie ulega wątpliwości, że postępująca cyfryzacja otaczającego nas świata sprawia, że Kościół katolicki musi się dostosować do nowych czasów. Komunikacja z wiernymi za pośrednictwem mediów nie może ograniczać się do transmisji mszy świętych czy programów telewizyjnych. Jak widać hierarchowie kościelni zauważyli potencjał tkwiący w platformach społecznościowych i postanowili go wykorzystać dla własnych potrzeb.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail