X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Październikowe Fanpage Trends: Allegro i Kuba Wojewódzki idą „łeb w łeb”

Październikowe Fanpage Trends: Allegro i Kuba Wojewódzki idą „łeb w łeb”

O tradycyjne podsumowanie sytuacji na polskim Facebooku pokusił się SoTrender. Najnowszy raport Fanpage Trends obejmuje październik.

Wśród najważniejszych zmian jakie zaszły na Facebooku twórcy badania wymieniają zmiany w EdgeRanku, które po raz kolejny odbiły się negatywnie na zasięgu contentu publikowanego na fanpejdżach. Warto wspomnieć o udostępnieniu usługi promowanych postów dla indywidualnych użytkowników. Dzięki temu będą mogli, podobnie jak marki, zwiększać zasięg swoich postów za uiszczeniem odpowiedniej opłaty. Październik przyniósł również zakończenie akcji usuwania fałszywych fanpejdży i profili.

Zdaniem autorów raportu, wprowadzenie modyfikacji w algorytmie EdgeRank nastąpiło prawdopodobnie z dwóch powodów: chęci „oczyszczenia” kanałów aktualności użytkowników z nadmiaru treści oraz zachęcenia marek do wykupywania płatnych narzędzi reklamowych. Niektóre marki doświadczyły bardzo dotkliwego spadku zasięgu, sięgającego nawet 40-50%.

Znacznie mniej dotkliwa okazała się być dla marek akcja kasowania fałszywych profili. W przypadku największych stron spadek liczby fanów był bardzo niewielki – ok. 1%. O dziwo znacznie mniej traciły farmy fanów.

Kilka wartych odnotowania zmian zaszło w zestawieniach popularności i zaangażowania na fanpejdżach. Liczba fanów stron z branży muzycznej przekroczyła już 10 milionów. Najbardziej angażujące pozostają jednak niezmiennie kawiarnie.

Wśród najpopularniejszych fanpejdży na całym polskim Facebooku rzuca się w oczy walka między Allegro a Kubą Wojewódzkim o to, która ze stron szybciej osiągnie liczbę miliona fanów i tym samym dołączy do 5-ciu, które tę granicę już przekroczyły. W chwili sporządzania raportu nieznacznie prowadził fan page Allegro, ale w chwili obecnej role się odwróciły. Na szczycie bez zmian, do czego zdążyliśmy się już przyzwyczaić: Demotywatory wyprzedzają Serce i Rozum. Play powiększył z kolei przewagę nad Kwejkiem, do którego powoli zbliża się Orange. Najwięcej mówiło się o Demotywatorach i Kwejku.

fot. SoTrender

W kategorii „Blogi” na czoło wysunął się fan page „Ubóstwiam zakupy!”, wyprzedzając „Make life harder”. Fanpejdże z tej kategorii nie mogą się pochwalić jeszcze znaczącą liczbą fanów, więc być może wkrótce ujrzymy kolejne zmiany.

Zmiana lidera zaszła również w kategorii „Macierzyństwo”, gdzie prowadzenie objął fan page „Bo zdrowe dzieci to szczęśliwe dzieci”, wyprzedzając „Zawsze z Tobą, Mamo”. Na podium wdrapał się również Smyk, dzięki znacznemu przyrostowi nowych fanów (56 tysięcy, co stanowi wzrost o 84%).

Jeśli mowa o wzrostach to trzeba odnotować kolejny już doskonały miesiąc dla fan page Orlen Teamu. Po raz kolejny liczba jego fanów poszła w górę o 50%. Bardzo dobry miesiąc, patrząc na liczby bezwzględne, odnotował Tymbark, któremu przybyło 86 tys. nowych fanów.

W październiku najbardziej angażujące okazały się być takie fanpejdże jak Kibice – nasze kibicowskie życie (stosunek liczby zaangażowanych użytkowników do całkowitej liczby fanów wyniósł 151%), Level77.pl (123%), Get More Social (115%), Onet Sport (104%), Ścigacz.pl (86%) i Pokolenie Ikea (84%).

Pełen raport dostępny tutaj.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail