X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Polskie marki piwowarskie na Facebooku: Żubr rósł najszybciej

Polskie marki piwowarskie na Facebooku: Żubr rósł najszybciej

Serwis Socialbakers opublikował krótkie case study dotyczące obecności polskich marek z branży piwowarskiej.

Twórcy raportu postanowili sprawdzić jak wygląda komunikacja marek z tej branży w kraju, który pod względem produkcji o konsumpcji piwa lokuje się na 3. miejscu w całej Europie. Analiza obejmuje okres od 1 września do 31 października.

Eksperci z Socialbakers przyjrzeli się siedmiu markom piwa w Polsce. Najpopularniejszą z nich było Tyskie – ponad 309 tysięcy fanów. Niewiele mniej miał Lech – 292 tys. Na przeciwległym biegunie Tatra z niespełna 16 tys. fanów.

Najszybciej w omawianym okresie rosła liczba fanów Żubra, który zyskał aż 34 tys. nowych fanów, co stanowiło wzrost o 37% w stosunku do sierpnia. Z kolei największą liczbą interakcji mogło pochwalić się Tyskie (niemal 34 tys.), ale Żubr miał ich zaledwie o 200 mniej. Dobrze pod tym względem wypadł również Lech (31,4 tys.).

Z analizy wynika również, że marki piwowarskie nie są bardzo skore do udzielania facebookowiczom odpowiedzi na zadawane przez nich pytania i udostępniane posty. Najwyższym współczynnikiem wykazała się Tatra (66%) w odniesieniu do postów kwalifikowanych jako pytania. W przypadku pozostałych postów prymat dzierży Lech (58%). Biorąc pod uwagę średnią dwóch współczynników responsywności również najlepszy jest Lech.

fot. Socialbakers

Autorzy raportu przyjrzeli się również bliżej marce Żubr i przedstawili na wykresie tempo wzrostu liczby nowych fanów. Okazuje się, że najszybszy wzrost marka zaczęła notować od połowy października, a najwięcej nowych fanów przybyło jej 23 października, kiedy licznik poszedł w górę o 1523 fanów.

fot. Socialbakers

Żubr wypadł również najlepiej pod względem współczynnika zaangażowania generowanego przez publikowane na fan page posty (0,855%). Kolejne fanpejdże w tej klasyfikacji, Żywiec i Tyskie, zanotowały znacznie wyniki – odpowiednio, 0,297% i 0,278%.

Najbardziej angażujący w omawianym okresie okazał się być jednak post opublikowany na fan page Tatry. Administratorzy udostępnili zdjęcie 3-ech projektów wzoru t-shirtów z logo Tatry i poprosili fanów o dokonanie wyboru. Następnie miał zostać przeprowadzony konkurs, w którym nagrodą miały być koszulki w wybranym przez fanów wzorze. Zachęta podziałała – post wygenerował ponad 1000 komentarzy!

fot. Facebook.com/tatrapiwo

Jeśli chodzi o częstotliwość publikowania contentu, na szczycie znalazł się Redd’s. W ciągu dwóch analizowanych miesięcy na fan page marki opublikowano 76 postów. Niewiele mniej miał Lech (70). Na 3. miejscu znalazła się Warka (54). Zdecydowanie najpopularniejszym rodzajem contentu były zdjęcia.

Case study do pobrania na Socialbakers.com.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail