X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Reklamy na Twitterze – skuteczne czy zniechęcające?

Reklamy na Twitterze – skuteczne czy zniechęcające?

Badanie przeprowadzone na zlecenie Twittera przez firmę Compete objęło 2,6 tys. amerykańskich użytkowników Twittera. W analizowanym okresie (sierpień-październik) zobaczyli oni w serwisie reklamy ponad 700 marek, z takimi gigantami jak Nike czy Amazon na czele. Badacze brali pod uwagę wyłącznie korzystanie z desktopowej wersji Twittera.

Celem analizy było sprawdzenie jak ta grupa użytkowników Twittera reaguje na promowane tweety publikowane przez marki. Innymi słowy, przeprowadzający badanie chcieli sprawdzić czy reklamy na Twitterze przekładają się na wyniki sprzedażowe. Ich zachowanie porównano z zachowaniem dwóch innych grup poddanych badaniu – użytkowników Twittera, którzy nie widzieli żadnych reklam oraz internautów niekorzystających z Twittera.
Okazuje się, że to właśnie użytkownicy Twittera, którzy zobaczyli reklamy są najbardziej skłonni do odwiedzenia strony internetowej danej marki. Różnice nie są jednak wielkie, bowiem nawet zwykli internauci bardzo często odwiedzają strony przedsiębiorstw prowadzących sprzedaż w Internecie.

fot. Compete

Większe różnice zarysowują się gdy przychodzi do podejmowanie decyzji zakupowych. Współczynnik konwersji dla użytkowników Twittera, którzy zobaczyli reklamy i odwiedzili stronę marki, a następnie dokonali zakupu wyniósł 39%. To dowód na to, że często odwiedzają oni stronę danej marki będąc już zdecydowanymi na nabycie określonego towaru czy usługi.

fot. Compete

Pełen raport można znaleźć tutaj.

Nie lubimy reklam w serwisach społecznościowych?

Inne światło na skuteczność reklam wyświetlanych na Twitterze rzucają wyniki badania przeprowadzonego przez firmę MediaBrix. Założenie było podobne – analiza wpływu reklam publikowanych na Twitterze (i na Facebooku) na użytkowników. Próba badawcza była bardzo podobna do tej w badaniu Compete – 2,5 tys. amerykańskich użytkowników mikrobloga.

Okazuje się, że aż 62% użytkowników Twittera, którym wyświetlono reklamy (np. promowane tweety) albo nie zmieniła swojej opinii o promowanej marce, albo wręcz zaczęła postrzegać markę bardziej negatywnie niż do tej pory. 42% respondentów wskazało, że promowane tweety mogą wprowadzać w błąd, bowiem wyświetlane są w takiej samej formie jak regularny content. Ankietowani podobne zdanie mieli o reklamach wyświetlanych na Facebooku.

Warto zwrócić uwagę na kwestię właściwego doboru formatu reklamy – promowane tweety czy też zdarzenia sponsorowane na Facebooku bardzo przypominają zwykłe treści ukazujące się użytkownikom w aktualnościach, przez co, jak wskazali respondenci, mogą być dla nich mylące. Z drugiej strony, przedstawiciele Facebooka niejednokrotnie przyznawali, że reklamy wyświetlane w News Feedzie są generują wyższe współczynniki klikalności niż te znajdujące się w prawej kolumnie. Właściciele serwisów społecznościowych stoją więc przed trudnym zadaniem wyważenia różnych interesów – swoich, marek oraz użytkowników.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail