X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

40% Polaków deklaruje, że korzysta z mediów społecznościowych. Co drugi za pomocą smartfona

40% Polaków deklaruje, że korzysta z mediów społecznościowych. Co drugi za pomocą smartfona

W ramach „Global Attitudes Project” analitycy Pew Research Center zbadali popularność mediów społecznościowych w wybranych krajach świata.

Okazuje się, że najbardziej społecznościowym rynkiem jest Wielka Brytania, gdzie korzystanie z social media zadeklarowało 52% respondentów. Zbliżone wyniki uzyskano wśród ankietowanych ze Stanów Zjednoczonych, Rosji, Czech i Hiszpanii. Polska znajduje się tuż za czołówką i może pochwalić się 40-procentowym odsetkiem użytkowników portali społecznościowych w całej badanej grupie.

Jednocześnie to również w Wielkiej Brytanii odnotowano najniższy odsetek osób, które w ogóle nie korzystają z Internetu (15%). Inne kraje, w których stosunkowo niewielka część społeczeństwa nie należy do grupy internautów to Niemcy (20%), USA, Hiszpania (21%) i Czechy (22%). W Polsce ten współczynnik okazał się być stosunkowo wysoki i wyniósł 42%.

fot. Pew

Z badania wynika również, że użytkownicy portali społecznościowych najchętniej dyskutują na tematy związane z muzyką i filmami. Co ciekawe, ci z krajów arabskich są znacznie bardziej skłonni do tego, by prowadzić dyskusje o polityce, a nawet religii. Dotyczy to zwłaszcza Tunezji, Egiptu i Jordanii. Wyjątek stanowi Liban, gdzie użytkownicy wprawdzie często ujawniają swoje polityczne preferencje, ale niezwykle rzadko poruszają temat religii. Jeszcze większym tematem tabu religia pozostaje w Japonii.

fot. Pew

Nieco zaskakujące mogą być dane opisujące korzystanie z mediów społecznościowych za pośrednictwem smartfonów. Okazuje się, że najwyższy odsetek mobilnych użytkowników platform społecznościowych odnotowano w Egipcie (79%) i Meksyku (74%). Na kolejnych miejscach znalazła się Grecja (72%), Liban (69%) i Wielka Brytania (68%). W przypadku Polaków wyniósł on 53%. Z kolei Hiszpanie najchętniej wyszukują na smartfonach informacje związanych z pracą zawodową, Amerykanie –informacje konsumenckie, a Egipcjanie i Japończycy – informacje ze świata polityki.

fot. Pew

Przeczytaj cały raport.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail