X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Fanpage Trends: Serce i Rozum tuż za Demotywatorami. Wkrótce przetasowanie w kategorii “prasa”?

Fanpage Trends: Serce i Rozum tuż za Demotywatorami. Wkrótce przetasowanie w kategorii “prasa”?fot.: Facebook.com/serceirozum

reklama


Najnowsze Fanpage Trends (przygotowane tradycyjnie przez zespół SoTrendera) obejmują stan na koniec grudnia 2012 roku. Koniec roku to też czas podsumowań, więc marki, które znalazły się na szczycie popularności w poszczególnych kategoriach mogą z dumą powiedzieć, że 2012 należał do nich.

Status quo

Na samym szczycie w dalszym ciągu bez zmian – najpopularniejszym fanpejdżem na Facebooku na koniec 2012 r. mogą pochwalić się Demotywatory. Wkrótce jednak może się to zmienić, zwłaszcza jeśli porównamy dynamikę z jaką nowych fanów zdobywa lider, a z jaką wicelider, czyli fan page Serce i Rozum. W grudniu ten pierwszy pozyskał ich ponad 45 tysięcy, podczas gdy drugi – aż 125 tysięcy. Na koniec grudnia różnica między obydwiema stronami wynosiła już tylko niespełna 12 tysięcy, chociaż od tego czasu nieznacznie wzrosła, do ok. 16,5 tys.

fot. SoTrender

Tuż za plecami prowadzącej dwójki również nie zaszły żadne zmiany, ale nie można ich wykluczyć w najbliższej przyszłości, bowiem Orange cały czas mocno ściga Kwejka. Warto odnotować 2 wydarzenia – pierwsze dni stycznia przyniosły nam kolejnego „milionowego” fanpejdża. Tym razem okrągły jubileusz obchodziła strona Plusa. Innym godnym odnotowania wydarzeniem jest awans Radia ESKA z 10. na 9. pozycję. Wśród tych największych tylko fan page Serce i Rozum pozyskał w grudniu więcej nowych fanów niż ten należący do popularnej stacji radiowej.

Lidl, Samsung i Tymbark wygranymi grudnia

Patrząc na poszczególne branże, warto odnotować kilka istotnych zmian. W kategorii „centra handlowe i supermarkety” Lidl odebrał palmę pierwszeństwa Ekspertom Tesco, zyskując w grudniu ponad 60 tys. nowych fanów, podczas gdy największy konkurent pozyskał ich zaledwie 4 tysiące.

Bardzo znacząco powiększył swój stan posiadania polski fan page Samsunga. Jeszcze w listopadzie liczył sobie 125 tys. fanów, a na przestrzeni całego grudnia ta liczba wzrosła do 244 tys. co oznacza wzrost o 95%! W przypadku niemałego już przecież fanpejdża takie liczby muszą robić wrażenie. Dzięki temu wspiął się na pozycję wicelidera w kategorii „IT/Eletronika”. Do branżowego lidera, czyli Nokii, wciąż jednak daleko, tym bardziej że ten fan page również zyskał niemało nowych fanów (53 tys.). Samsung stał się jednocześnie liderem branży RTV/AGD, do której również został zaklasyfikowany, wyprzedzając Nikona.

Swój licznik fanów znacząco powiększył również Tymbark, niekwestionowany lider w kategorii „Napoje”. 121 tysięcy nowych fanów, łącznie ponad 615 tys. – takimi statystykami może pochwalić się ten fan page. Nad stroną PEPSIpl, która awansowała w grudniu na pozycję wicelidera, ma ponad 250 tys. fanów przewagi.

Turystyka w odwrocie. Chwilowy kryzys?

Grudzień nie był zbyt dobry dla branży turystycznej. Żaden spośród czołowych fanpejdży nie wzbogacił się w zbyt dużym stopniu (największy, kilkutysięczny przyrost nowych fanów zanotowały fanpejdże stron publikujących informacje o promocjach na bilety lotnicze: Tanie Loty i Fle4free), a aż 6 z nich zostało nawet uszczuplonych. Być może to jednak efekt świątecznego okresu, który niekoniecznie sprzyja wyjazdom, choć są i tacy, którzy Święta wolą spędzać w ciepłych krajach.

Żebrolajki to nadal łatwy i skuteczny sposób na zaangażowanie

Twórcy raportu podkreślają, że grudzień przyniósł utrwalenie pewnego niepokojącego trendu. Otóż chcąc zaktywizować facebookowiczów sięgają one coraz częściej po najprostsze środki, czyli tzw. „żebrolajki”. Najlepszym tego przykładem są 2 najbardziej angażujące grudniowe posty.

fot. SoTrender

Nadchodzi zmiana warty na polskim Facebooku?

Oczekując na kolejne zestawienie można zarazem pokusić się o kilka prognoz na styczeń. Jakich zmian możemy oczekiwać? Niewykluczone, że zasygnalizowaną już przez nas zmianę na szczycie listy największych fanpejdży. Do tego mogą dojść przetasowania w kategorii „prasa”, bowiem czołówka najpopularniejszych fanpejdży robi się coraz gęściejsza. Podobnie jest wśród fanpejdży prowadzonych przez blogerów. Całkiem prawdopodobne, że sporo nowych fanów zyskają w ciągu kilku najbliższych tygodni fanpejdże Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i ORLEN Teamu, wszak styczeń to finał WOŚPu oraz zmagania rajdowców na trasach rajdu Dakar.

Pełne grudniowe Fanpage Trends dostępne na SoTrender.com.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail