X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Poznaj najpopularniejsze marki na Facebooku w 2012 roku

Poznaj najpopularniejsze marki na Facebooku w 2012 roku

reklama


Prowadzący listę 50 najpopularniejszych markowych fanpejdży na Facebooku Jim Tobin z Ignite Social Media opublikował zestawienie podsumowujące 2012 rok. Dzięki niemu dowiadujemy się, które marki wdarły się do grona najpopularniejszych, które na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy rosły najszybciej i które zanotowały słabszy rok.

fot.: Jim Tobin/Ignite Social Media

Na samym szczycie zestawienia bez zmian. Najpopularniejszą marką na Facebooku jest… sam Facebook oczywiście. Fan page serwisu zgromadził na koniec grudnia ponad 83 mln fanów, co oznacza wzrost o 47% w stosunku do końcówki 2011 r. Kolejne miejsca okupują YouTube (67 mln) i Coca-Cola (56,7 mln).

Rzut oka na pierwszą „20” nie przynosi wielu zaskoczeń – w czołówce znajdują się brandy, które większość z nas zna doskonale, jak MTV, Red Bull czy McDonald’s. Znalazło się również miejsce dla marek obecnych wyłącznie na rynku amerykańskim, tj. sieci handlowych Walmart i Target.

Do czołowej „50” rankingu awansowało 10 marek: Samsung Mobile USA (pozycja 15.), Intel (26), Samsung Mobile (28), Cartoon Network (32), amazon (33), Kit Kat (36), Dove (46), Louis Vuitton (47), Nickelodeon (49) i … Google (50). Wypadły natomiast m.in. Mountain Dew, Lacoste i Pepsi.

Najszybciej w minionym roku rósł fan page Samsung Mobile USA. Rok temu liczył sobie nieco ponad 1 mln fanów, obecnie to już ponad 22 mln, co oznacza wzrost o… 2099%! Inne fanpejdże, które odnotowały najwyższy współczynnik wzrostu to amazon (588%), Intel (260%), Nickelodeon (206%) i Kit Kat (184%).

Samsung Mobile USA i amazon otwierają również listę marek, które awansowały w rankingu o najwięcej pozycji w górę, odpowiednio o 77 i 58 miejsc. Spory awans odnotował również Intel (54 miejsca).

Jeśli patrzeć na liczby bezwzględne, tj. liczbę nowych fanów, najwięcej zyskał rzecz jasna Facebook – ponad 26 milionów. Licznik fanów znacząco poszedł w górę również w przypadku takich marek jak Samsung Mobile USA (21 mln), Coca-Cola (20 mln), YouTube (19 mln) i Walmart (15 mln).

Warto na koniec zaznaczyć, że autor rankingu nie włącza do zestawienia kilku kategorii fanpejdży, m.in. tych należących do celebrytów, polityków, muzyków, sportowców, drużyn sportowych czy komików.

Pełne zestawienie można znaleźć tutaj.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail