X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook szykuje własną aplikację geolokalizacyjną. Czy pozwolisz śledzić się przez całą dobę?

Facebook szykuje własną aplikację geolokalizacyjną. Czy pozwolisz śledzić się przez całą dobę?

reklama


Jak donosi serwis Bloomberg, programiści Facebooka intensywnie pracują nad aplikacją geolokalizacyjną na smartfony, której premiera miałaby nastąpić w marcu. Tym razem idą jednak o krok dalej niż w przypadku testowanej w ramach mobilnej aplikacji Facebooka funkcji „Find Friends Nearby”, bowiem najnowsza aplikacja będzie podawać znajomym informacje o lokalizacji użytkownika nawet wówczas, gdy ten nie będzie z niej akurat korzystał. To jednocześnie kolejne potwierdzenie, że Mark Zuckerberg wykazuje żywe zainteresowanie ideą geolokalizacji i uważa, że można ją efektywnie wykorzystać na potrzeby serwisu społecznościowego.

Nowa aplikacja miałaby przypominać obecne już na rynku usługi w rodzaju Highlight czy Glancee. Znajomi użytkownika otrzymywaliby powiadomienie, gdy znalazłby się on w ich pobliżu. Dodajmy, że Facebook kupił firmę odpowiedzialną za stworzenie Glancee, a deweloperzy przejętej spółki są częścią zespołu pracującego nad nową aplikacją.

Bezcenna wiedza marketingowa

Odnajdywanie znajomych, którzy znajdują się w pobliżu to jedno, nie sposób bowiem pominąć biznesowego aspektu całego przedsięwzięcia. Aplikacja dostarczyłaby Facebookowi kolejnej dawki informacji o użytkowniku – o jego przyzwyczajeniach czy ulubionych miejscach. Nie trzeba chyba dodawać, że marketerzy skwapliwie wykorzystaliby tego typu wiedzę wykupując więcej reklam, potencjalnie bardzo dokładnie targetowanych.

Będzie kolejna batalia o poszanowanie prywatności?

Oczywiście najnowsze plany zespołu Facebooka już wzbudziły uwagę tych, którzy ze szczególną uwagę przyglądają się kwestii prywatności w Internecie. Działanie aplikacji niejako „w tle” innych czynności na smartfonie i nieustanne dostarczanie informacji o lokalizacji użytkownika będzie wymagało jego zgody. Co ciekawe, jak wskazuje serwis Bloomberg, teoretycznie taka zgoda została już wyrażona przez użytkowników. Rejestrując konto w serwisie użytkownik oświadcza, że zapoznał się z regulaminem Facebooka oraz z zasadami wykorzystywania danych i zobowiązuje się do przestrzegania tychże. W tych drugich czytamy między innymi, że:

Dane uzyskujemy z Twojego komputera, telefonu komórkowego lub innego urządzenia, za pomocą którego uzyskujesz dostęp do serwisu Facebook. Dotyczy to również logowania się wielu użytkowników z jednego urządzenia. Mogą one obejmować adres IP i inne dane dotyczące np. usługi internetowej, lokalizacji, typu używanej przeglądarki (wraz z identyfikatorami) i odwiedzanych stron. Przykładowo możemy otrzymać informację z systemu GPS lub inne informacje o lokalizacji, aby móc Cię poinformować, czy w pobliżu znajduje się ktoś spośród Twoich znajomych.

Skoro padło hasło „geolokalizacja” to nie może zabraknąć choćby krótkiej wzmianki o Foursquare. Czy producent najpopularniejszej aplikacji geolokalizacyjnej na świecie ma się czego obawiać? Pamiętajmy, że Foursquare to również, a może przede wszystkim, daleko idące rozwiązania dla biznesu, takie jak chociażby możliwość tworzenia ofert. Nie wiadomo czy tego typu funkcje zostaną wprowadzone przez Facebooka w tworzonej aplikacji.

  • Świetna sprawa, w końcu będę mógł znaleźć dziewczynę w galerii handlowej :]

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail