reklama
Ranking najpopularniejszych reklam obejmuje tzw. prerolle, czyli spoty wyświetlane przed właściwymi materiałami wideo. Jak informuje YouTube, o miejscach w zestawieniu decydowało faktycznie wygenerowane zaangażowanie – to jak chętnie internauci oglądali daną reklamę, nie pomijając jej przed zakończeniem.
Ranking został opracowany w oparciu o format reklamowy TrueView, w przypadku którego reklamodawca płaci tylko za niepominięte wyświetlenia reklamy, czyli wtedy, gdy użytkownik obejrzy ją do końca. Wyniki rankingu obejmują wszystkie kampanie reklamowe wykorzystujące ten format i wyświetlane na YouTube w Polsce w 2012 roku.
Miejsce w przygotowanym przez YouTube rankingu zależy od współczynnika oglądalności reklam VTR (View Through Rate), czyli liczby pełnych obejrzeń danego spotu w stosunku do wszystkich odtworzeń.
Poniżej zestawienie najpopularniejszych spotów typu preroll:
1. Tic Tac – Gooooooooool
2. T-Mobile – Świąteczne Prezenty
3. Samsung – Galaxy S III
4. Kinder Bueno – reklama kinowa
5. Raffaello – więcej niż tysiąc słów
6. Diverse – Front or back – your choice
7. Alior – gwarancja najniższej raty
8. Ferrero Rocher – Magia Świąt
9. Desperados – Są dni…
10. Infiniti – Infiniti FX
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=T5gfU2I_PPY