
reklama
Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy
Nie ma wątpliwości, że hashtagi to bardzo użyteczna funkcja. Wprowadził je zresztą nie tylko Twitter, bowiem są również doskonale znane użytkownikom Instagrama. Dzięki nim dyskusje zyskują na przejrzystości, bowiem łatwo obserwować wszystkie tweety dotyczące konkretnego tematu.
Jak donosi The Wall Street Journal, wprowadzenie hashtagów to jeden z najnowszych pomysłów władz Facebooka. Nie wiadomo jednak kiedy nowa funkcja miałaby zostać wprowadzona. Niewykluczone, że przyjdzie nam na nią poczekać jeszcze dobrych kilka miesięcy.
Oczywiście nie ma pewności, że użytkownicy Facebooka byliby chętni do używania hashtagów. Co więcej, wielu z nich ma dosyć restrykcyjne ustawienia prywatności i tym sposobem ich posty są widoczne tylko dla znajomych. Można więc przypuszczać, że nawet chcąc śledzić dyskusję na dany temat, użytkownik widziałby niewielki ułamek postów oznaczonych hashtagiem.
Wskazuje się, że hashtagi mogłyby być bardzo przydatne z punktu widzenia Graph Search, nowej wyszukiwarki Facebooka. W ten sposób doszłoby kolejne kryterium wyszukiwania.
Byłby to już kolejny przykład kopiowania przez Facebooka rozwiązań znanych z Twittera. Takim bez wątpienia było wprowadzenie przycisku “Subskrybuj” (obecnie “Obserwuj”), który umożliwia obserwowanie (publicznych) postów użytkowników spoza grona znajomych.
Reklama