X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Najstarsze narzędzie e-marketingu wciąż trzyma się mocno

Najstarsze narzędzie e-marketingu wciąż trzyma się mocno

Badanie przeprowadzone przez GetResponse miało na celu sprawdzenie opinii użytkowników poczty elektronicznej na temat komunikatów email marketingowych. Respondentów pytano m.in. o to dlaczego zapisują się do list mailingowych, dlaczego z nich rezygnują oraz czy w ogóle czytają tego typu wiadomości.

Poczta elektroniczna okazuje się być najczęściej wybieraną przez internautów formą kontaktu z firmami. Z tego sposobu korzysta blisko połowa ankietowanych. Prawie ¼ respondentów wskazała na kontakt telefoniczny. Ogromna popularność mediów społecznościowych nie sprawiła, by to Facebook czy Twitter zastąpiły nieco bardziej tradycyjne firmy kontaktu, choć z tego pierwszego korzysta i tak stosunkowo wielu internautów. Co ciekawe, aż 10% preferuje kontakt smsowy.

Jak kontaktujesz się z firmą? / fot. GetResponse

Jak kontaktujesz się z firmą? / fot. GetResponse

Nie możemy się obyć bez poczty elektronicznej

Ponad 60% internautów deklaruje sprawdzanie poczty elektronicznej częściej niż 2 razy dziennie, a aż 35% robi to co najmniej kilkanaście razy w ciągu dnia. Jak widać dzisiejszym internautom ciężko wyobrazić sobie funkcjonowanie bez stałego monitorowania swojego konta mailowego. Zaledwie 8,8% ankietowanych sprawdza pocztę rzadziej niż raz dziennie.

Jak często sprawdzasz pocztę email? / fot. GetResponse

Jak często sprawdzasz pocztę email? / fot. GetResponse

Newsletter umożliwia bycie „na czasie” z ofertą firmy

Zapytani o powody zapisywania się na listy mailingowe, ankietowani najczęściej wskazywali na zainteresowanie nowymi produktami i usługami firm. Wielu deklarowało również chęć otrzymywania specjalnych rabatów i promocji. Najmniejszy odsetek respondentów wskazał na zainteresowania email marketingiem jako główny powód zapisania się na subskrypcję. Warto zaznaczyć, że prawie ¾ internautów regularnie czyta otrzymywane newslettery.

Z jakiego powodu zapisujesz się na listę mailingową? / fot. GetResponse

Z jakiego powodu zapisujesz się na listę mailingową? / fot. GetResponse

Brak zainteresowania głównym powodem rezygnacji z subskrypcji

Najczęściej podawanym powodem rezygnacji z newslettera był brak zainteresowania produktami czy usługami danej firmy (27,4%). Wielu ankietowanych (20,9%) wskazało na brak zainteresowania treścią wiadomości, a prawie 1/5 uznała, że newsletter wysyłany był za często.

Zdecydowanie najpopularniejszą formą rezygnacji z subskrypcji newslettera jest kliknięcie w specjalnie podawany w tym celu link. Bez wątpienia bardziej wymyślnym sposobem jest zaznaczanie danego typu wiadomości jako spam, ale taki sposób wybiera niespełna 9% ankietowanych. Niektórzy są skłonni w tym celu dzwonić do przedstawicieli firmy.

W jaki sposób rezygnujesz z newslettera? / fot. GetResponse

W jaki sposób rezygnujesz z newslettera? / fot. GetResponse

Cały raport dostępny na blogu GetResponse. Poniżej infografika podsumowująca wyniki badania.

fot. GetResponse

fot. GetResponse

Badanie przeprowadzono w okresie 22.01 – 8.02.2013 na grupie 2352 użytkowników poczty email w takich serwisach jak gazeta.pl czy Wirtualna Polska.

  • To chyba nie są jakieś kluczowe odkrycia. Można co najwyżej powiedzieć, że spamerzy przyjmują coraz bardziej wyrafinowane formy swojego „mailingu” oczekując w razie wypisania przejścia drogi przez męke, tudzież szukając rzekomych powołań na uprzedni kontakt telefoniczny, czy markując odpowiedź na nasze zapytanie. I tyle – ad mailingu. :)

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail