X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Coca-Cola i BMW to branżowi liderzy na Facebooku

Coca-Cola i BMW to branżowi liderzy na Facebooku

reklama






Serwis Socialbakers opublikował szereg raportów dotyczących działalności na Facebooku marek z poszczególnych branż. Wśród nich znalazły się m.in. FMCG, elektronika, media, telekomunikacja, e-commerce i branża samochodowa.

Każdy raport podsumowuje analizę przeprowadzoną w marcu 2013 r. Specjaliści Socialbakers sprawdzali jakie są najpopularniejsze fanpejdże z danej branży (w skali globalnej), które z nich pozyskały w marcu najwięcej fanów, a także które z nich najbardziej angażowały użytkowników.

Coca-Cola wyprzedza resztę stawki o dwie długości

My postanowiliśmy przyjrzeć się dwóm branżom – FMCG (dobra szybkozbywalne) oraz samochodowej. W pierwszej z tych branż zdecydowanym liderem jest Coca-Cola, która może się pochwalić liczbą ponad 62 mln fanów. W samym marcu przybyło ich prawie 2,3 mln, co było najlepszym wynikiem wśród czołowej „10”. Na kolejnych miejscach, wszakże z dużą stratą do lidera, znalazły się Red Bull (37,2 mln) i Oreo (32,6 mln). Warto dodać, że Coca-Cola to jednocześnie najpopularniejsza marka na całym Facebooku, a drugiego Disneya wyprzedza o prawie 20 mln fanów.

Jak już wyżej wspomnieliśmy, na przestrzeni marca Coca-Cola pozyskała ponad 2 mln nowych fanów. To trzeci wynik dla całej branży. Więcej nowych „lajków” zdobyły fanpejdże Nescafé i Oral-B.

Jeśli wziąć pod uwagę współczynniki zaangażowania, najwyżej uplasowały się, jak to często bywa w przypadku tego wskaźnika, mniejsze fanpejdże. Na czele znalazł się fan page japoń

Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy


skiej marki Nissin Chikin Ramen (zupy instant), której engagement rate był aż 44-krotnie wyższy niż średnia dla całej branży.

Marki FMCG chętnie odpowiadają na pytania

Autorzy raportu dodali do swojej analizy również 2 inne pomiary znane nam z raportów dotyczących polskiego Facebooka – responsywność i najbardziej angażującego posta. Przeciętny współczynnik response rate dla całej branży wyniósł 68,56%, a liderująca indonezyjska marka WRP osiągnęła poziom 88%. Jednak tym kryterium, które decyduje o pozycji w kategorii „Most Socially Devoted Brand” jest liczba udzielonych odpowiedzi na zadane przez facebookowiczów pytania, po odjęciu od niej tych, na które marka nie zareagowała. Wynik WRP to 996.

Poniżej infografika z wynikami badania Socialbakers dla branży FMCG.

fot. Socialbakers

fot. Socialbakers

Na następnej stronie branża motoryzacyjna na Facebooku





Reklama


Pages: 1 2

Reklama


[FM_form id="1"]