X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Facebook odkrywa karty: „Czas zmienić sposób korzystania ze smartfonów”

Facebook odkrywa karty: „Czas zmienić sposób korzystania ze smartfonów”

Smartfon ma być przede wszystkim dla ludzi, a nie aplikacji – tak Mark Zuckerberg opisywał podczas wczorajszej konferencji w siedzibie Facebooka w Menlo Park ideę, która przyświecała programistom serwisu przy tworzeniu Facebook Home. Jak poinformował CEO Facebooka, wedle statystyk sprawdzamy nasze smartfony 100 razy dziennie, z czego 20% czasu spędzonego „mobile” przypada na serwisy społecznościowe. Teraz użytkownicy smartfonów będą mogli się cieszyć jeszcze mocniej zintegrowanym z Facebookiem urządzeniem.

Czym jest Facebook Home? Jego twórcy określają go interfejsem dla smartfonów z Androidem, niektórzy używają z kolei formy nakładka na Androida. Niezależnie jednak od tego jakiej nazwy użyjemy, pewne jest to, że otwiera się nowy rozdział w mobilnej historii Facebooka. Użytkownicy smartfonów uzyskają zupełnie nowy rodzaj ekranu głównego, w 100% facebookowy. Dlaczego Facebook poszedł tą drogą? Jak mówi Zuckerberg, ekran główny to „dusza każdego telefonu”. Interfejs obudowany jest wokół czterech funkcji:

Aktualności w tle

Teraz użytkownik otrzyma nie tyle klasycznego News Feeda, co zestawienie najnowszych treści udostępnionych przez znajomych i polubione strony, rozciągniętych na cały ekran smartfona. Podwójne kliknięcie w zdjęcie czy status oznacza „lajka”. Przeglądanie treści również jest bardzo łatwe, wystarczy przewinąć ekran w którąś ze stron. Funkcję nazwano Cover Feedem. Póki co nie będą wyświetlane posty z filmikami.

fot. Facebook

fot. Facebook

Powiadomienia

Wszystkie powiadomienia zostaną wyświetlone na ekranie głównym i będą na nim widoczne tak długo, jak długo użytkownik uzna, że są mu potrzebne. Ułatwieniem będą dodane przy powiadomieniach zdjęcia profilowe osób i ikony aplikacji. Dzięki temu użytkownik łatwiej zorientuje się, czego dotyczy powiadomienie.

fot. Facebook

fot. Facebook

Dymki Chat Head

Chat Heads umożliwiają prowadzenie konwersacji ze znajomym nawet podczas korzystania z innych aplikacji. Na ekranie smartfona będzie pojawiało się zdjęcie profilowe znajomego z charakterystycznym „dymkiem” i umieszczoną w nim wiadomością od wysyłającego. Teraz sprawdzanie maila czy oglądanie filmu nie będzie kolidowało z czatowaniem na Facebooku. Dymki będzie można swobodnie przenosić po całym ekranie.

fot. Facebook

fot. Facebook

Moduł uruchamiania aplikacji

Użytkownik otrzymuje dzięki Facebook Home bezpośredni dostęp do kilku aplikacji. Korzystanie z facebookowego launchera opiera się na module uruchamiania aplikacji. To w nim użytkownik umieszcza wybrane przez siebie z listy aplikacje (jak np. Messenger, Instagram, Spotify, Pandora), w ten sposób uzyskując możliwość łatwego i szybkiego ich uruchomienia. Z biegiem czasu będzie można dodawać kolejne ekrany. Launcher umożliwi również wykonywanie takich czynności jak publikowanie postów, robienie zdjęć czy kręcenie filmików.

fot. Facebook

fot. Facebook

Póki co Facebook Home będzie dostępny dla wybranych smartfonów: HTC One X i One X+ oraz Samsung Galaxy S3 i Samsung Galaxy Note II, a także dla zapowiadanych HTC One i Samsung Galaxy S4. W bliżej nieokreślonej przyszłości Home będzie również dostępny w wersji na tablety, ale jej ukończenie zajmie co najmniej kilka miesięcy.

Interfejs będzie można pobierać za darmo na Google Play od 12 kwietnia. Aby cieszyć się pełnią możliwości Home, należy mieć zainstalowane najnowsze wersje mobilnej aplikacja Facebooka oraz aplikacji Messenger.

Facebook zapowiedział jednocześnie, że Home będzie aktualizowany w regularnych, comiesięcznych odstępach. Póki co marketerzy nie mają możliwości wyświetlania na nim reklam, ale Zuckerberg wyraźnie zasugerował, że i one się pojawią.

Jest i smartfon!

To jednak nie wszystko. Okazało się, że wszyscy ci, którzy oczekiwali facebookowego smartfona również dostaną to, na co tak bardzo liczyli. Mark Zuckerberg zapowiedział, że już 12 kwietnia za pośrednictwem sklepów internetowych AT&T rozpocznie się w całych Stanach Zjednoczonych przedsprzedaż smartfona HTC First.

fot. HTC

fot. HTC

Jak przekonuje Facebook, HTC First będzie oferował „najlepsze możliwe wrażenia z korzystania z interfejsu Home”. Posiadacze smartfona nie będą musieli nic konfigurować – wystarczy go włączyć i zalogować się do Facebooka, bowiem Home będzie już na nim zainstalowany. Wprawdzie niektórzy mogą kręcić nosem, wszak nie jest to urządzenie opatrzone facebookową marką, ale jednocześnie zostało zaprojektowane w dużej mierze z myślą o użytkownikach Facebooka i jest efektem współpracy HTC z przedstawicielami serwisu.

Nowy telefon ma być dostępny w kilku wersjach kolorystycznych: czarnej matowej, białej, czerwonej oraz błękitnej. Przekątna ekranu wynosi 4,3 cala, kamera z tyłu smartfona ma 5 megapikseli, urządzenie będzie też wyposażone w funkcję LTE. Cena smartfona to 99.99 USD.

Czytaj więcej:
Facebook Home okiem ekspertów: serwis może stać się zbyt „nachalny”

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail