X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Facebook wprowadza reklamy wideo. Cena? Astronomiczna!

Facebook wprowadza reklamy wideo. Cena? Astronomiczna!fot. cliff1066â„¢/cc/flickr.com

Jak doniósł serwis AdAge, Facebook zaczął poważne przymiarki do uruchomienia w serwisie reklam wideo. Dokładna data ich debiutu nie jest jeszcze znana, ale mówi się, że w grę wchodzi czerwiec lub lipiec.

Reklamy nie będą tanie

Szczegóły dotyczące formatu reklam nie zostały ujawnione, ale niemal na pewno będzie to player z filmikiem, który zostanie automatycznie uruchomiony (autoplay) po wejściu użytkownika na stronę, o ile oczywiście ten będzie spełniał kryteria targetowania. Z punktu widzenia facebookowiczów bardzo ważną kwestią będzie bez wątpienia „inwazyjność” reklam. Mają być one wyświetlane na całej szerokości News Feedu i wybiegać nawet na powierzchnie znajdujące się obok kanału aktualności. Planowane jest także wprowadzenie reklam wideo w mobilnej wersji serwisu, jednakże w tej chwili ciężko przewidzieć kiedy to nastąpi.

Brak szczegółów co do najnowszego formatu reklamowego nie przeszkadza Facebookowi w przeczesywaniu rynku w celu znalezienia potencjalnych reklamodawców. Spółka kontaktowała się już z agencjami marketingowymi, przedstawiając im ofertę zakupu spotów. Niektóre serwisy podały informację, że cena wywoławcza to milion dolarów za dzień!

4 spoty, 4 miliony

Facebook miał zaoferować marketerom cztery wakacyjne „okienka” reklamowe, z czego każde skierowane jest do innych odbiorców: przedstawicieli obydwu płci podzielono na 2 kategorie wiekowe (poniżej i powyżej 30 lat) i w ten sposób uzyskano cztery grupy docelowe. Istotne są również ograniczenia, które mają zostać wprowadzone w reklamach – czas ich trwania miałby wynosić maksymalnie 15 sekund, a ponadto dany spot mógłby zostać wyświetlony jednemu użytkownikowi co najwyżej 3 razy w ciągu dnia.

Zważywszy, że cena wywoławcza to podobno, jak już wspomnieliśmy, milion dolarów za dzień wyświetlania reklamy, a aktualnie oferta obejmuje cztery spoty, łatwo obliczyć, że Facebook chce wystartować z wysokiego „C” i zgarniać od samego początku 4 miliony dolarów dziennie. Oczywiście nikt z Facebooka nie potwierdził jak dotąd tych doniesień.

Czy reklamy wideo okażą się być sukcesem? Trudno odmówić im wielkiego potencjału, skoro dzięki nim marketerzy będą mogli dotrzeć ze swoimi treściami do tak licznej grupy odbiorców i potencjalnych klientów. Z pewnością bardzo palącą kwestią od samego początku będzie ich odbiór przez samych facebookowiczów. Podkreśla się również, że póki co marketerów może odstraszać bardzo wysoka stawka, jaką Facebook zażyczył sobie za wyświetlanie spotów.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail