X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Kryzysy w social media pod lupą: zobacz największe wpadki

Kryzysy w social media pod lupą: zobacz największe wpadki

Raport „Kryzys w czasach Facebooka” Sotrendera to pierwsze kompleksowe opracowanie dotyczące kryzysów wizerunkowych w mediach społecznościowych, jakie miały miejsce na polskim rynku od 2012 r.

Walka o swoje prawa – zmora firm?

Zdaniem twórców raportu, internet, a szczególnie media społecznościowe przyniosły zmianę układu sił w relacji klient-firma. Teraz tym pierwszym dużo łatwiej jest się zorganizować i wspólnie walczyć o swoje prawa, dzięki czemu ich głos jest lepiej słyszalny, a jednocześnie są mniej uzależnieni od pomocy takich podmiotów, jak chociażby Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ten trend wpływa również na zmianę nastawienia samych firm, które coraz większą uwagę muszą przywiązywać do potrzeb klientów.

Kryzysowe sytuacje w social media to właśnie przejaw tego zjawiska, a jednocześnie dobre źródło nauki dla specjalistów od wizerunku. Opracowanie Sotrendera zawiera analizę 19 sytuacji kryzysowych w social media, przede wszystkim na Facebooku. Jak piszą autorzy publikacji, wśród nich znajdują się te ważne, mniej ważne, a także te, które niesłusznie nazwano kryzysami. Sprawdzano między innymi wpływ, jaki zamieszanie wokół danej marki miało na jej postrzeganie. Na podstawie przeprowadzonej analizy sformułowano wnioski oraz rekomendacje działań dla wszystkich tych, którzy w przyszłości staną w obliczu podobnych sytuacji.

Kryzysy pod lupą

Jakie kryzysy wzięto pod lupę? Wszystkie te sytuacje, o których było głośno w ostatnim czasie, z których część opisaliśmy na łamach Social Press: Segritta vs Nikon, ruch Anty nc+, Wedel i sprawa „Ptasiego Mleczka”, odejście dziennikarzy redakcji „Uważam Rze” czy też kryzys związany z bankiem BZ WBK.

Raport został objęty patronatem przez Polskie Stowarzyszenie Public Relations. W publikacji znajdziemy również komentarze kilku ekspertów z branży PR.

Pełen raport dostępny tutaj.

Czytaj też: „10 największych wpadek social media w 2012 roku”

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter. Nasze treści dostępne są dla Ciebie za darmo, więc prosimy o zaznaczenie poniższych zgód. Nie spamujemy, więc nie musi się niczego obawiać. Nikomu też nie przekażemy Twoich danych! Od czasu do czasu wyślemy do Ciebie reklamę, z której finansowany jest ten serwis. Reklamodawców selekcjonujemy - staramy się ich dobierać w ten sposób, aby promowane produkty odpowiadały potrzebom naszych Czytelników!

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami z dziedziny social media i nowych technologii. Otrzymuj od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje o ciekawych nowych usługach, promocjach, newsy z branży, case study i raporty. Chcę otrzymywać od Media Impression Grzegorz Miłkowski z siedzibą w Krakowie informacje handlowe dotyczące innych podmiotów, zlecających Media Impression Grzegorz Miłkowski kampanie marketingowe, z których utrzymywany jest serwis socialpress.pl oraz finansowane są prace redakcji tego serwisu.

free newsletter templates powered by FreshMail