X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Marzec na Facebooku: marki alkoholowe wśród najbardziej angażujących

Marzec na Facebooku: marki alkoholowe wśród najbardziej angażujących

reklama






Serwis Socialbakers, jak co miesiąc, opublikował raport dotyczący polskiego Facebooka. Najnowsze zestawienie obejmuje dane za marzec.

Marki okopane na swoich pozycjach

W rankingu najpopularniejszych markowych fanpejdży zaszła tylko jedna zmiana – McDonald’s Polska wyprzedził Reserved. Co prawda druga z tych marek ma większą liczbę fanów, ale Socialbakers w swoich raportach zaczął od jakiegoś czasu szeregować strony pod względem liczby lokalnych fanów, a tych więcej ma fast-foodowy gigant.

Na szczycie listy w dalszym ciągu fan page Serce i Rozum, który powiększył przewagę nad Play i Orange.

Żadnych zmian nie odnotowano w kategorii najpopularniejszych markowych fanpejdży w branży medialnej. Wyraźnym liderem jest Radio ESKA, wyprzedzając MTV Polska i VIVA Polska.

Jack Daniel’s najbardziej angażującym fan page

Tradycyjnie już najciekawsze jest zestawienie najbardziej angażujących marek. Tym razem wygranym w tej kategorii jest Jack Daniel’s Polska, mimo że, jak wskazuje raport, marka zanotowała spadek współczynnika zaangażowania w stosunku do poprzedniego miesiąca. Najwyższy wzrost odnotowała natomiast strona Friskies Polska. Swoją pozycję w Top5 utrzymały jednocześnie Nissan i Kot Simona, co dotychczas udawało się niewielu fan page’om.

Marki telekomunikacyjne odpowiadają na niemal wszystkie pytania facebookowiczów

Kategoria najbardziej responsywnych marek od samego początku jest zdominowana przez te z branży telekomunikacyjnej i nie inaczej jest tym razem. Pod względem ilościowym cały czas zdecydowanie najlepiej radzi sobie Orange Polska. Z kolei biorąc pod uwagę ilość czasu potrzebnego do udzielenia odpowiedzi na zadane przez facebookowicza pytanie niezmiennie prowadzi Plus, który ponadto notuje coraz lepsze wyniki. W marcu administratorzy fan page marki potrzebowali średnio zaledwie niespełna 40 minut, by odpowiedzieć użytkownikowi. Dotychczasowy najlepszy wynik Plusa wynosił 43 minuty, natomiast w lutym było to 67 minut.

Każda z marek uwzględnionych w Top5 najbardziej responsywnych może się pochwalić bardzo wysokim response rate, oscylującym wokół 95%. Dodajmy jeszcze, że po miesięcznej absencji do rankingu wrócił fan page Cyfrowego Polsatu.

Żubr nie zawiódł

Tradycyjnie na koń

Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy


cu raportu Socialbakers zaserwował trzy najbardziej angażujące posty minionego miesiąca. Obecność w tym zestawieniu wpisów opublikowanych na fanpejdżach marek telekomunikacyjnych z pewnością nikogo nie zadziwi. Małą niespodzianką może być jednak to, że podium najpopularniejszych postów uzupełnia wpis udostępniony na profilu marki z branży piwowarskiej. Parafrazując hasło umieszczone na zdjęciu – facebookowicze potwierdzili, że Żubr „nigdy nie zawodzi”. Złośliwi mogą wszakże przyczepić się do zwycięskiego posta opublikowanego przez Heyah. Zdjęcie z całą pewnością ma niewiele wspólnego z marką jako taką.

Poniżej raport Socialbakers w formie infografiki.

fot. Socialbakers

fot. Socialbakers





Reklama


Reklama


[FM_form id="1"]