X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Mobile Trends for Marketers 2013 – relacja

Mobile Trends for Marketers 2013 – relacja

Dzień 1

Konferencję rozpoczął Krzysztof Rosiński z firmy badawczej Gemius, prezentując zestaw interesujących danych na temat rynku mobilnego na świecie, ze szczególnym uwzględnieniem Europy Środkowo-Wschodniej.

Następny był Andrzej Ogonowski, a tematykę jaką omawiał to SMS marketing. Okazuje się, że kampanie SMS bywają bardzo użyteczne, ponieważ 93% osób czyta krótkie wiadomości tekstowe natychmiast po ich otrzymaniu. Prelegent przedstawił kryteria skutecznej kampanii z wykorzystaniem SMS-ów.

Podczas trzeciej prezentacji słuchacze byli świadkami bitwy pomiędzy ideą responsive web designu, którą reprezentowała Anna Zarudzka, a stronami mobilnymi, których zażarcie broniła Monika Mikowska.

O czym należy pamiętać korzystając z kodów QR? W jakich branżach używa się ich najczęściej? Na te pytania i nie tylko, przedstawił nam odpowiedzi Robert Rachwał, prezentując najbardziej nieoczekiwane i kreatywne kampanie wykorzystujące kody QR.

Później nastąpił mini blok NFC (Near Field Communication – komunikacja krótkiego zasięgu). Rozpoczął Grzegorz Książek, który omówił podstawy tej technologii, jak również porównał ją z wspomnianymi już kodami QR. Następnie poparł przekazywaną wiedzę przykładami, aktywizując, póki co nielicznych, posiadaczy smartfonów z NFC na widowni. Wiedzę teoretyczną na temat NFC uzupełnili następnie Marcin Cassino i Jarosław Gałuszka prezentując ciekawe casy, również te, które sami realizowali.

Piotr Koźniewski wytrącił audytorium z utartych schematów, swoim mini performance w stroju malarza pokojowego, będącego wstępem do wystąpienia „Realia Augmented Reality”. Dzięki niemu uczestnicy ujrzeli rozszerzoną rzeczywistość na własne oczy. Przy okazji dowiedzieli się czym są nanomotory.

Po przerwie obiadowej, nastąpił blok m-commerce. Rozpoczął Bartosz Majewski, który podzielił się swoimi ciekawymi spostrzeżeniami na temat branży e-commerce w Polsce. Następnie Artur Brzyski udowodnił nam, że mobile marketing w retail może być doskonałym dopełnieniem innych form promocji.

Po przerwie kawowo-networkigowej Adrian Kielich przywitał słuchaczy swoją prelekcją pt. „Kampanie mobile display i Rich Media”. Rozpoczął od przedstawienia historii reklamy displayowej w Internecie. Później wyjaśnił czym są reach media oraz przedstawił najbardziej interesujące case’y z Polski i zagranicy.

Katarzyna Janicka pokazała siedem grzechów głównych działalności marketingowej w mobile. M.in. udowadniała ,że nie ma prostego transferu pomiędzy starymi technologiami a nowymi urządzeniami, co dla wielu osób obecnych na sali zapewne było zaskoczeniem.

Krzysztof Marzec wypunktował wszystkie zalety Google AdWords na urządzeniach mobilnych.

Po części konferencyjnej odbył się panel dyskusyjny oraz rozdanie nagród.

Dzień 2

Mocnym początkiem dnia drugiego było wystąpienie Marioli Szypszak i Tomasza Witta – „Wszystko o aplikacjach”. Tomasz Witta przeanalizował, które aplikacje najlepiej wybrać – natywne, webowe, a może hybrydowe. Mariola Szypszak skupiła się w swojej części na marketingu aplikacji mobilnych – czyli jak je wypromować. Dowiedzieliśmy się także, dlaczego jeden dzień to tak bardzo dużo czasu w promocji aplikacji mobilnych.

Monika Mikowska, w swoim drugim wystąpieniu, porównała aplikacje bankowe, pokazując dobre praktyki w projektowaniu aplikacji, jak również uwidoczniła częste błędy, jakie popełniane są przez developerów.

Prelekcja numer trzy – „Jakie możliwości wprowadziły social media i mobile w komunikacji marketingowej” – należała do Jarosława Rzepeckiego oraz Tomasza Malarskiego. Tomasz reprezentował Social, a Jarosław Mobile. Tym razem obyło się bez bitwy – pokojowo zastanawiali się, czy Social i Mobile mogą grać do jednej bramki. Wszystko na podstawie interesujących case’ów.

Paweł Sala omówił bardzo użyteczną kwestę dla każdego, kto wysyła maile – „Jak tworzyć efektywne maile na urządzenia mobilne”.

W ostatniej przed obiadem prezentacji, Wojciech Szpara pokazał, jak samorządowcy mogą stanąć frontem do potencjalnych turystów oraz mieszkańców, wykorzystując mobile. Na kilku przykładach pokazał on mobile marketing w promocji miast i miejskich przedsiębiorstw.

Marcin Grabowski zaprezentował temat „Modern Social Space, czyli jak opisać mobilność i zbudować strategię marketingową”. Wyszedł od danych na temat urbanizacji miast oraz wzrostu przyrostu ludności. Clue prezentacji było efektywne połączenie reklamy outdoorowej z mobile marketingiem.

Następnie przyszedł czas na Tomasza Zywera i jego „Mobile + lokalny biznes – jak wykorzystać atuty geolokalizacji w skali makro?”. Tomasz powiedział między innymi, jak kubeł czarnej farby, skrzynkę piwa i kilku studentów można przekuć na sukces swojej firmy.

Katarzyna Dworzyńska wróciła w swoim wystąpieniu do stylistyki bitwy, prezentując kilka najlepszych polskich case’ów. Katarzyna zawarła też parę bardzo niestandardowych przykładów kampanii mobile z poza kraju nad Wisłą.

Ostatnią prelekcją było wystąpienie Anny Godek-Biniasz, która omówiła kompleksowo programy lojalnościowe z wykorzystaniem kanału mobile.


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail