X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Reklamy wideo pod lupą. Te marki angażują najbardziej

Reklamy wideo pod lupą. Te marki angażują najbardziej

reklama


Firma Unruly Media specjalizująca się w sektorze online wideo przeprowadziła badanie dotyczące reklamy wideo. Autorzy sprawdzali, jakie marki produkują najbardziej angażujące spoty, a także jak szybko statystyczna reklama zdobywa popularność wśród internautów.

Super Bowl

Z otrzymanych danych wynika, że w I kwartale 2013 r. ponad połowę wszystkich udostępnień w social media wygenerowały reklamy wideo marek działających w przemyśle rozrywkowym i FMCG, z nieznaczną przewagą tych pierwszych. Jak podkreślono, marki FMCG zanotowały bardzo dynamiczny wzrost w porównaniu do IV kwartału 2012 r. (78%), głównie dzięki spotom nagranym na potrzeby Super Bowl, czyli finału amerykańskiej ligi futbolu amerykańskiego NFL. Sportowe wydarzenie nr 1 w całych Stanach Zjednoczonych rokrocznie generuje rekordowe wyniki jeśli idzie o cenę 30-sekundowych spotów wyświetlanych w przerwach meczu.

Nieco słabiej wypadła branża motoryzacyjna, która co roku z myślą o Super Bowl przeznacza miliony dolarów na produkcję reklam. W I kwartale 2013 r. marki z tej branży znalazły się dopiero na 4. miejscu pod względem liczby udostępnień spotów w mediach społecznościowych. Z drugiej strony, Super Bowl i tak okazał się być dla nich sporym sukcesem, bowiem zanotowały wprost gigantyczny wzrost liczby udostępnień w stosunku do IV kwartału 2012 r. (377%!).

fot. eMarketer/Unruly Media

fot. eMarketer/Unruly Media

Wiral potrzebuje czasu, by się „rozkręcić”

Badanie przynosi jeszcze inne ciekawe wyniki. Specjaliści z Unruly sprawdzili na przykładzie dwustu najpopularniejszych reklam wideo, jaka jest „żywotność” spotów w internecie. Okazuje się, że w ciągu dwóch dni po opublikowaniu, statystyczna reklama generuje tylko 10% łącznej liczby udostępnień. Po trzech tygodniach ten współczynnik wzrasta już do 50%, a po trzech miesiącach wynik oscyluje wokół 66%.

Internauci uwielbiają spoty wideo

O tym, że marki produkujące reklamy wideo powinny robić to nie tylko z myślą o telewizji, ale również z uwzględnieniem internetu, przekonują wyniki badania przeprowadzonego przez NetBase, dotyczące rodzajów aktywności amerykańskich internautów. W najmłodszej grupie badanych (18-24 lata) aż 75% ankietowanych wskazało, że dzieli się linkami do reklam wideo. Wprawdzie wśród kolejnych grup wiekowych ten odsetek systematycznie spada, osiągając najniższy współczynnik wśród internautów w wieku od 55 lat w górę (31,6%), jednak to i tak w dalszym ciągu jedna z najpopularniejszych form internetowej aktywności.

fot. eMarketer/NetBase

fot. eMarketer/NetBase

Respondenci najczęściej wskazywali na korzystanie z mediów społecznościowych, a sporą popularnością cieszy się również robienie zakupów w internecie.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail