reklama
Z badania przeprowadzonego przez Content Marketing Institute i Marketing Profs wynika, że dla marketerów specjalizujących się w relacjach z innymi firmami (business to business) podstawą jest content marketing. Z tej formy promocji korzysta już 91% marketerów.
Cele
Jakie cele ma realizować dobrze prowadzony content marketing? Przede wszystkim zwiększać rozpoznawalność samej marki i ułatwiać pozyskiwanie klientów.
Kanały
Za rozpowszechnianie treści tworzonych przez firmę w największym stopniu odpowiadają media społecznościowe (nie wliczając w to blogów). Tego zdania jest aż 87% marketerów. Inne popularne kanały to strona internetowa (artykuły), newslettery, blogi oraz case studies.
Wyniki badania pokazują również które portale społecznościowe są najpopularniejsze wśród marketerów odpowiedzialnych za relacje z innymi firmami. Na szczycie listy zaszła niewielka zmiana w porównaniu z 2011 r. – LinkedIn wyprzedził Twittera. Zważywszy na stricte „biznesowy” profil LinkedIn, nie powinno to być wielkim zaskoczeniem. Ex aequo z Twitterem na drugim miejscu znalazł się Facebook. Z każdego z wymienionych serwisów korzysta co najmniej 80%. Stosunkowo dużą popularnością cieszy się także YouTube, natomiast z pozostałych serwisów korzysta mniej niż połowa respondentów.
Wyzwania
Marketerów zapytano również o największe wyzwania jakie stawia content marketing. Najpoważniejszym okazuje się być tworzenie wystarczającej ilości contentu, a także takiego, który będzie wystarczająco angażujący i różnorodny.