X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Dla kogo social media są podstawą content marketingu?

Dla kogo social media są podstawą content marketingu?

reklama


Z badania przeprowadzonego przez Content Marketing Institute i Marketing Profs wynika, że dla marketerów specjalizujących się w relacjach z innymi firmami (business to business) podstawą jest content marketing. Z tej formy promocji korzysta już 91% marketerów.

Cele

Jakie cele ma realizować dobrze prowadzony content marketing? Przede wszystkim zwiększać rozpoznawalność samej marki i ułatwiać pozyskiwanie klientów.

fot. Content Marketing Institute / Marketing Profs

fot. Content Marketing Institute / Marketing Profs

Kanały

Za rozpowszechnianie treści tworzonych przez firmę w największym stopniu odpowiadają media społecznościowe (nie wliczając w to blogów). Tego zdania jest aż 87% marketerów. Inne popularne kanały to strona internetowa (artykuły), newslettery, blogi oraz case studies.

fot. Content Marketing Institute / Marketing Profs

fot. Content Marketing Institute / Marketing Profs

Wyniki badania pokazują również które portale społecznościowe są najpopularniejsze wśród marketerów odpowiedzialnych za relacje z innymi firmami. Na szczycie listy zaszła niewielka zmiana w porównaniu z 2011 r. – LinkedIn wyprzedził Twittera. Zważywszy na stricte „biznesowy” profil LinkedIn, nie powinno to być wielkim zaskoczeniem. Ex aequo z Twitterem na drugim miejscu znalazł się Facebook. Z każdego z wymienionych serwisów korzysta co najmniej 80%. Stosunkowo dużą popularnością cieszy się także YouTube, natomiast z pozostałych serwisów korzysta mniej niż połowa respondentów.

fot. Content Marketing Institute / Marketing Profs

fot. Content Marketing Institute / Marketing Profs

Wyzwania

Marketerów zapytano również o największe wyzwania jakie stawia content marketing. Najpoważniejszym okazuje się być tworzenie wystarczającej ilości contentu, a także takiego, który będzie wystarczająco angażujący i różnorodny.

fot. Content Marketing Institute / Marketing Profs

fot. Content Marketing Institute / Marketing Profs

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail