X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook odkrył karty – wprowadza funkcję wideo na Instagramie

Facebook odkrył karty – wprowadza funkcję wideo na Instagramie

reklama


Jak pisaliśmy przedwczoraj, Facebook mocno podgrzał atmosferę przed dzisiejszą konferencją w Menlo Park. Zaproszenia wysłane do wybranych dziennikarzy jak zwykle zawierały bardzo tajemniczy komunikat, w dodatku wysłano je tradycyjną pocztą. Wedle prasowych doniesień najnowszą „bombą” od Facebooka miał być albo czytnik RSS, albo funkcja wideo na Instagramie. Im bliżej ogłoszenia, tym więcej dziennikarzy skłaniało się ku tej drugiej możliwości. Wskazywały na to również „poszlaki”, jak chociażby nagłe odwołanie ważnego spotkania przez CEO Instagrama Kevina Systroma, zaplanowanego, jakżeby inaczej, na czwartek.

Instagram będzie bardziej dynamiczny

Ciężko więc mówić o wielkim zaskoczeniu faktem, że Facebook rzeczywiście ogłosił dzisiaj wprowadzenie na Instagramie funkcji wideo. Ściślej rzecz ujmując, zgromadzonym w Menlo Park dziennikarzom nową funkcję zaprezentował wspomniany Kevin Systrom. Użytkownicy będą mogli nagrywać filmiki o długości do 15 sekund, a także uatrakcyjnić je za pomocą jednego z 13 filtrów. Nagrywanie będzie można zatrzymać korzystając z funkcji pauzy.

Bardzo ciekawym udogodnieniem powinna być opcja „Cinema”, która automatycznie ustabilizuje obraz, eliminując z filmiku efekty niepożądanego poruszania smartfonem.

Wraz z ogłoszeniem wprowadzenia nowej funkcji poznaliśmy również garść najnowszych statystyk dotyczących Instagrama. Liczba użytkowników serwisu sięga już 130 milionów, a w bazie znajduje się ponad 16 miliardów zdjęć, które wygenerowały ponad miliard „lajków”.

Rywalizacja trwa w najlepsze

Nie da się ukryć, że ten ruch ze strony Facebooka to również kolejny etap w rywalizacji z Twitterem. Spółka będąca właścicielem mikrobloga kupiła w październiku 2012 r. prawa do aplikacji Vine. Dostępna na urządzenia z iOS oraz, od niedawna, z Androidem daje użytkownikom możliwość nagrywania krótkich, 6-sekundowych filmików i udostępniania ich w social media. Korzysta z niej już 13 milionów mobilnych internautów.

Przypomnijmy, że Facebook przejął Instagrama w kwietniu ubiegłego roku. Wartość transakcji wyniosła ponad miliard dolarów. Instagram pozostał jednocześnie osobną spółką z własną marką.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail