reklama
Raport “Wartość i znaczenie naszej cyfrowej tożsamości” to efekt badań przeprowadzonych przez UPC Polska. Jego autorzy podjęli temat prywatności w sieci i podejścia internautów do tej kwestii.
Grupę badanych stanowili użytkownicy intensywnie korzystający z internetu – 43% łączy się z siecią kilka razy dziennie, 13% szacuje, że łączny czas surfowania przekracza w ich przypadku 4 godziny dziennie, a 28% respondentów deklarowało, że wynosi on od 2 do 4 godzin.
Respondenci wykazali stosunkowo wysoką świadomość w zakresie sposobu korzystania z ustawień prywatności w usługach internetowych. Najbardziej rozpowszechnione jest stosowanie ich w poczcie elektronicznej (89%), a w dalszej kolejności: w przeglądarce internetowej (70%), serwisach społecznościowych (69%) i telefonie komórkowym (57%).
Z drugiej strony, prywatne informacje opublikowało w sieci już 75% internautów. Czym jest to podyktowane? Przede wszystkim zakupami w internecie i chęcią podzielenia się z innymi swoją opinią w zamian za pewne korzyści. Dla 60% respondentów wystarczający będzie darmowy dostęp do produktów i usług, dla 58% – potencjalne zniżki, a dla 56% – dostęp do usług wyższej jakości.