X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Milion reklamodawców na Facebooku. Kiedy pokażą nam pierwsze spoty wideo?

Milion reklamodawców na Facebooku. Kiedy pokażą nam pierwsze spoty wideo?

Dane dotyczące ilości reklamodawców na Facebooku z całą pewnością cieszą władze spółki i jednocześnie być może nieco uspokoją wiecznie podenerwowanych inwestorów giełdowych. Milion podmiotów wykupujących reklamy w ciągu minionych 28 dni – to najświeższy rekord portalu i jednocześnie kolejny okrągły jubileusz. Największy odsetek korzystających z płatnych rozwiązań marketingowych Facebooka stanowią mali przedsiębiorcy. Nie znaczy to, że władze serwisu mogą być w pełni zadowolone. Tego typu przedsiębiorstwa posiadają już ok. 16 milionów swoich fanpejdży, co pokazuje, że w dalszym ciągu jest o kogo zabiegać. Jak pokazują dane firmy BIA Kelsey, swój fan page posiada co drugi mały przedsiębiorca, ale tylko 16% wykupuje przy tym reklamy.

Większość małych przedsiębiorców zaczyna jako zwykli użytkownicy Facebooka, później zakładają fanpejdże, a na końcu tej drogi stają się reklamodawcami – charakteryzuje tę grupę dyrektor Facebooka ds. kontaktów z małymi przedsiębiorcami Dan Levy. Zaznaczył jednocześnie, że nie ma żadnych planów wprowadzenia opłat za prowadzenie fan page w serwisie.

Przy wprowadzaniu nowych produktów reklamowych Facebook niejednokrotnie zwraca się do małych przedsiębiorców, umożliwiając im wcześniejsze przetestowanie efektywności nowych rozwiązań.

Przypomnijmy, że reklamy zapewniają Facebookowi 85% wszystkich przychodów. W I kwartale 2013 r. było to 1,43 mld dolarów, czyli o 43% więcej niż w poprzedzającym kwartale. Był to najwyższy współczynnik wzrostu w stosunku kwartał do kwartału od końca 2011 roku.

Pierwsze spoty wideo dopiero w październiku

Jednym z pomysłów Facebooka na utrzymanie tego tempa jest wprowadzenie reklam wideo. Jak informowaliśmy jakiś czas temu, pierwotne plany zakładały, że pierwsze spoty zostaną wyświetlone użytkownikom już w lipcu. Okazuje się, że ich premiera nadejdzie ze sporym opóźnieniem, bowiem prawdopodobnie będzie miała miejsce dopiero w połowie października (źródło: AdAge). Skąd zmiana planów? Prawdopodobnie chodzi o rozwiązanie kilku kwestii, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania reklam wideo w serwisie (m.in. pomiar zasięgu przy użyciu technologii firmy Nielsen), a także równolegle toczone prace nad innymi funkcjami, które miałyby zostać wprowadzone razem ze spotami wideo.

Przypomnijmy, że 15-sekundowe spoty wideo mają być wyświetlane użytkownikom przeglądającym News Feed. Odtwarzacz wideo ma działać w formie autoplayera – reklama zostanie automatycznie wyświetlona każdemu użytkownikowi z grupy docelowej określonej przez reklamodawcę. Co ciekawe, odtwarzany spot będzie miał wyłączony dźwięk. Dodajmy, że algorytm Facebooka ma zapewnić, że żaden użytkownik nie zobaczy w ciągu jednego dnia więcej niż trzech spotów.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail