X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Najbardziej społecznościowi blogerzy to…

Najbardziej społecznościowi blogerzy to…

„BlogerStar 2013” to publikacja przygotowana przez serwis Gazeta.pl, agencję SociAll oraz firmę badawczą NapoleonCat. Jak podkreślają autorzy, raport jest nie tyle rankingiem popularności samych blogerów, co raczej próbą pokazania tych, którzy są najaktywniejsi w sferze społecznościowej, dzięki czemu udaje im się zbudować duże społeczności w social media. Pod uwagę wzięto trzy kategorie blogów: kulinarne, modowe oraz technologiczne. Zebrane dane pochodzą z platformy analitycznej www.NapoleonCat.com.

Blogi modowe najpopularniejsze i najbardziej angażujące w social media

Statystycznie najwięcej fanów w mediach społecznościowych gromadzą blogi modowe (ok. 51 tys.), wyprzedzając kulinarne (31 tys.). Blogi technologiczne gromadzą średnio ponad 16 tysięcy fanów. Największą aktywnością w social media wykazują się również blogi modowe, co przekłada się jednocześnie na największe zaangażowanie liczone w „lajkach”, komentarzach i „share’ach”. Blogi kulinarne są wprawdzie nieco mniej aktywne niż blogi technologiczne, ale ich treści generują większe zaangażowanie.

Modowa czołówka

Wśród blogów modowych największe społeczności na Facebooku udało się zbudować takim blogom jak Maffashion, Ubóstwiam zakupy czy Make Life Easier. Ten ostatni nie generuje jednak takiego zaangażowania jak pozostałe, bowiem z reguły publikowane są na nim linki do tekstów na blogu, a same autorki (przypomnijmy, że jedną z nich jest Kasia Tusk) raczej nie angażuje się w dyskusje z fanami.

Najpopularniejszym postem opublikowanym na fan page’ach blogów modowych był wpis ze zdjęciem opublikowany na fan page bloga Maffashion, na którym widać autorkę wraz z Kubą Wojewódzkim. Zdjęcie zostało zrobione podczas nagrania odcinka talk show Wojewódzkiego, w którym wzięła udział popularna blogerka.

Popularność z Facebooka nie przekłada się na YouTube – na tej platformie największe społeczności (subskrybentów) zbudowały inne blogi: Agi, Makijaże i przepisy oraz Makijaże, kosmetyki, fryzury, moda, zrób to sam. Każdy blog, który znalazł się w Top 15 odnotował ponad milion wyświetleń udostępnionych filmów, kilku z nich udało się przekroczyć barierę 10 mln wyświetleń, a najpopularniejszemu z nich (Agi) „stuknęło” już 30 milionów wyświetleń!

Internauci lubią oglądać kucharzy i vlogerów

Jeśli chodzi o blogi kulinarne największe społeczności fanów na Facebooku udało się zbudować takim blogom, jak Kwestia Smaku, Moje Wypieki i Kocham gotować. Z kolei na YouTube bezkonkurencyjny jest ten ostatni blog, prowadzony przez Piotra Ogińskiegokanał zgromadził 135 tysięcy subskrybentów i aż 27 milionów wyświetleń. YouTube to zresztą z punktu widzenia blogerów kulinarnych idealna platforma, bowiem to właśnie na udostępnianych filmikach mogą najdokładniej pokazać proces tworzenia potrawy. Inne blogi, które zgromadziły duże społeczności na YouTube to Kotlet.tv i Skutecznie.tv.

Najwięcej fanów na Facebooku w kategorii blogów technologicznych zgromadziły PrzerwaNaReklame.pl, Fejsik oraz Niebezpiecznik. Z kolei na YouTube przodują klasyczni wręcz vlogerzy, czyli Kamil Scheicht, Maciej Budzich (Mediafun) i Patryk Bednarski (Wszystko o komputerach).

Twitter królestwem blogów technologicznych

Osobną kategorię stanowi Twitter. Ani blogi modowe, ani kulinarne nie cieszą się na mikroblogu zbyt wielką popularnością. Jak to tłumaczyć? Chociażby charakterem samego portalu – minimalizm treści, ograniczona (zwłaszcza w porównaniu do Facebooka i YouTube) multimedialność czy wreszcie sami użytkownicy, którzy niekoniecznie szukają w serwisie rozrywki. Nie jest tajemnicą, że na Twitterze znacznie lepiej „sprzedaje się” dziennikarstwo i publicystyka, czego dowodzi popularność blogów technologicznych. Poza tym, nie sposób zauważyć, że z Twittera w Polsce korzysta głównie grupa docelowa tego typu serwisów.

Pełen raport, a w nim znacznie więcej szczegółów, mnóstwo statystyk oraz komentarze od wybranych ekspertów, dostępny tutaj, w ramach usługi Pay With a Tweet/Post.

  • Bartek Juszczyk

    Był taki wpis bodaj sprzed roku, gdzie Jacek Gadzinowski podsumował wszystkie kanały, z ktorych ówcześnie korzystał dla promowania siebie i swojego bloga. A miał wtedy też takie ciekawostki egzotyczne jak Flickr czy Śledzik.
    Bardzo fajny wpis poparty twardymi danymi, z którego wynikało, że w sumie blog, FB i TT załatwiają całą robotę – pozostałe narzędzia co prawda być może sprawiają wrażenie kolejnych kanałów dotarcia, ale suma sumarum nie przekładało się to nijak na konwersję.

    • Artur Kawik

      Dlatego nie powinno dziwić, że autorzy raportu „BlogerStar” skupili się właśnie na FB, TT oraz na YT, co zwłaszcza w przypadku vlogerów jest więcej niż uzasadnione ;) Też nie wydaje mi się, by takie platformy jak Flickr czy NK mogły mieć jakiekolwiek przełożenie na popularność i poczytność blogera.

      • Bartek Juszczyk

        Owszem, jakkolwiek multikanałowość jako kryterium poczytności, czy aktywności blogera nie może być postrzegana tylko w kategoriach ilościowych.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail