X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Polski Facebook w czerwcu: Play goni Serce i Rozum

Polski Facebook w czerwcu: Play goni Serce i Rozum

Serwis Socialbakers opublikował czerwcowy raport o polskim Facebooku. Jak co miesiąc, dowiadujemy się z niego, które fanpejdże są najpopularniejsze, które najbardziej angażowały użytkowników, a także które z nich wypadały najlepiej pod kątem działań customer service. Dodatkowo tradycyjnie umieszczono w infografice trzy najbardziej angażujące wpisy całego miesiąca.

Pościg za liderem

Na liście najpopularniejszych markowych fanpejdży nie zaszły praktycznie żadne zmiany. Na czele w dalszym ciągu fan page Serce i Rozum, a za liderem Play oraz Orange Polska. Warto zauważyć, że już wkrótce pierwszy z wymienionych zostanie jednocześnie pierwszym polskim fan page, który przekroczy granicę dwóch milionów fanów. Jednocześnie, odnotujmy, że Play systematycznie goni lidera, bowiem różnica między prowadzącą dwójką wyraźnie maleje – obecnie wynosi nieco ponad 250 tysięcy lokalnych fanów (kryterium decydujące o pozycji w rankingu Socialbakers), a jeszcze w grudniu ubiegłego roku było to 330 tysięcy. Co więcej, jeśli chodzi o łączną liczbę fanów, różnica jest jeszcze mniejsza i wynosi już „tylko” ok. 180 tysięcy.

Jedyna zmiana nastąpiła na samym końcu zestawienia – z Top 10 wypadł Cropp, ale będąca właścicielem marki spółka LPP SA nie ma powodów do narzekań, bowiem na miejsce 10. awansowała… inna marka należąca do spółki, czyli House.

W branży medialnej po staremu

Żadnych zmian nie odnotowano natomiast na liście najpopularniejszych fanpejdży z branży medialnej. Zestawienie wygląda identycznie jak w maju – prowadzą Radio ESKA, MTV oraz MTV Polska. Za fanpejdżami MTV znalazły się dwie strony należące do kolejnej znanej stacji telewizyjnej – VIVA. Nie zanosi się na to, by kolejny miesiąc miał przynieść przetasowania w Top 10 tej branży.

Vichy liderem zaangażowania w czerwcu

Tradycją jest, że najciekawiej wypada zestawienie najbardziej angażujących stron na polskim Facebooku, bowiem na liście co rusz pojawiają się nowe fanpejdże. Co prawda tym razem swoje miejsca w Top 5 utrzymały aż trzy strony (Audi Polska, MK Cafe i Kobiety lubią), ale czerwcowy lider – fan page Vichy – do tej pory nie był notowany w rankingu. Listę Top 5 zamyka fan page Friskies Polska, który w przeszłości już zajmował wysokie miejsca (m.in. w marcu i kwietniu).

nju mobile czerpie wzorce działań customer service od Orange

Zestawienie najbardziej responsywnych fanpejdży to od początku poletko stron marek telekomunikacyjnych i nie inaczej jest tym razem. Najwięcej odpowiedzi na pytania użytkowników (po odjęciu liczby pytań, na które nie odpowiedziano) udzielili tradycyjnie administratorzy Orange Polska. Z kolei ich koledzy z Plusa robili to najszybciej. Warto jednak odnotować aż dwie nowe strony w Top 5. Szturmem do zestawienia wdarł się fan page nju mobile, notując świetne wyniki zarówno pod względem liczby odpowiedzi, jak i czasu oraz response rate. Nie powinno to dziwić, wszak marka należy do Orange, może więc czerpać z dobrych wzorców. Kolejny nowy fan page na liście, to ten należący do mBanku. Listę zamyka T-Mobile. Drugi miesiąc z rzędu na liście nie ma fan page Heyah, a w porównaniu do poprzedniego zestawienia nie ma również na niej strony Cyfrowego Polsatu.

Wśród trzech najbardziej angażujących wpisów czerwca, podobnie jak w maju, nie znajdziemy żadnego posta opublikowanego na fan page którejś z marek telekomunikacyjnych. O sporym sukcesie może za to mówić Tymbark, który po raz kolejny znalazł się wśród „wygranych” stron, a co więcej, tym razem wprowadził na podium aż dwa wpisy! Jeśli spojrzymy na wpis z majowej infografiki, okaże się, że administratorzy mają najwyraźniej gotowy „przepis” na zaangażowanie. Pozostaje im tylko pogratulować.

Poniżej infografika od Socialbakers.

fot. Socialbakers

fot. Socialbakers

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail