reklama
Serwis Socialbakers opublikował czerwcowy raport o polskim Facebooku. Jak co miesiąc, dowiadujemy się z niego, które fanpejdże są najpopularniejsze, które najbardziej angażowały użytkowników, a także które z nich wypadały najlepiej pod kątem działań customer service. Dodatkowo tradycyjnie umieszczono w infografice trzy najbardziej angażujące wpisy całego miesiąca.
Pościg za liderem
Na liście najpopularniejszych markowych fanpejdży nie zaszły praktycznie żadne zmiany. Na czele w dalszym ciągu fan page Serce i Rozum, a za liderem Play oraz Orange Polska. Warto zauważyć, że już wkrótce pierwszy z wymienionych zostanie jednocześnie pierwszym polskim fan page, który przekroczy granicę dwóch milionów fanów. Jednocześnie, odnotujmy, że Play systematycznie goni lidera, bowiem różnica między prowadzącą dwójką wyraźnie maleje – obecnie wynosi nieco ponad 250 tysięcy lokalnych fanów (kryterium decydujące o pozycji w rankingu Socialbakers), a jeszcze w grudniu ubiegłego roku było to 330 tysięcy. Co więcej, jeśli chodzi o łączną liczbę fanów, różnica jest jeszcze mniejsza i wynosi już „tylko” ok. 180 tysięcy.
Jedyna zmiana nastąpiła na samym końcu zestawienia – z Top 10 wypadł Cropp, ale będąca właścicielem marki spółka LPP SA nie ma powodów do narzekań, bowiem na miejsce 10. awansowała… inna marka należąca do spółki, czyli House.
W branży medialnej po staremu
Żadnych zmian nie odnotowano natomiast na liście najpopularniejszych fanpejdży z branży medialnej. Zestawienie wygląda identycznie jak w maju – prowadzą Radio ESKA, MTV oraz MTV Polska. Za fanpejdżami MTV znalazły się dwie strony należące do kolejnej znanej stacji telewizyjnej – VIVA. Nie zanosi się na to, by kolejny miesiąc miał przynieść przetasowania w Top 10 tej branży.
Vichy liderem zaangażowania w czerwcu
Tradycją jest, że najciekawiej wypada zestawienie najbardziej angażujących stron na polskim Facebooku, bowiem na liście co rusz pojawiają się nowe fanpejdże. Co prawda tym razem swoje miejsca w Top 5 utrzymały aż trzy strony (Audi Polska, MK Cafe i Kobiety lubią), ale czerwcowy lider – fan page Vichy – do tej pory nie był notowany w rankingu. Listę Top 5 zamyka fan page Friskies Polska, który w przeszłości już zajmował wysokie miejsca (m.in. w marcu i kwietniu).
nju mobile czerpie wzorce działań customer service od Orange
Zestawienie najbardziej responsywnych fanpejdży to od początku poletko stron marek telekomunikacyjnych i nie inaczej jest tym razem. Najwięcej odpowiedzi na pytania użytkowników (po odjęciu liczby pytań, na które nie odpowiedziano) udzielili tradycyjnie administratorzy Orange Polska. Z kolei ich koledzy z Plusa robili to najszybciej. Warto jednak odnotować aż dwie nowe strony w Top 5. Szturmem do zestawienia wdarł się fan page nju mobile, notując świetne wyniki zarówno pod względem liczby odpowiedzi, jak i czasu oraz response rate. Nie powinno to dziwić, wszak marka należy do Orange, może więc czerpać z dobrych wzorców. Kolejny nowy fan page na liście, to ten należący do mBanku. Listę zamyka T-Mobile. Drugi miesiąc z rzędu na liście nie ma fan page Heyah, a w porównaniu do poprzedniego zestawienia nie ma również na niej strony Cyfrowego Polsatu.
Wśród trzech najbardziej angażujących wpisów czerwca, podobnie jak w maju, nie znajdziemy żadnego posta opublikowanego na fan page którejś z marek telekomunikacyjnych. O sporym sukcesie może za to mówić Tymbark, który po raz kolejny znalazł się wśród „wygranych” stron, a co więcej, tym razem wprowadził na podium aż dwa wpisy! Jeśli spojrzymy na wpis z majowej infografiki, okaże się, że administratorzy mają najwyraźniej gotowy „przepis” na zaangażowanie. Pozostaje im tylko pogratulować.
Poniżej infografika od Socialbakers.