X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Prawo w email marketingu – jaka jest wiedza polskich marketerów?

Prawo w email marketingu – jaka jest wiedza polskich marketerów?

reklama


Firma GetResponse opublikowała raport „Prawo w email marketingu”, w którym jej eksperci podjęli temat aspektów prawnych związanych z tym sektorem internetowego biznesu. Temat o tyle trudny, że znajomość przepisów prawnych to często pięta achillesowa marketerów i przedsiębiorców prowadzących kampanie email marketingowe. Co ważne, raport zawiera nie tylko dane statystyczne, ale również wskazówki i porady w zakresie prowadzenia działań w obszarze email marketingu zgodnie z obowiązującym prawem.

Z danych zgromadzonych w raporcie wynika, że 93% marketerów wie, że należy uzyskać zgodę odbiorcy na wysłanie mu informacji handlowej za pośrednictwem poczty elektronicznej. Ponadto blisko 90% zdaje sobie sprawę, że imienne adresy e-mail, chociażby firmowe, mieszczą się w zakresie pojęcia „dane osobowe”. Respondenci wykazali również dużą wiedzę w zakresie tego, co powinna, a czego nie powinna zawierać wiadomość wysyłana do odbiorcy (np. możliwość rezygnacji z subskrypcji).

Nieco gorzej wygląda świadomość prawna dotycząca takich zagadnień, jak wysyłanie ofert handlowych na ogólne adresy firmowe (np. biuro@nazwafirmy.pl) czy te znalezione na stronach internetowych firm. W tym pierwszym przypadku 1/3 ankietowanych uznała, że uzyskanie zgody na wysyłanie ofert na tego typu skrzynki mailowe nie jest wymagana, a w drugim – aż 40%. W rzeczywistości w obu przypadkach, zdaniem przedstawicieli doktryny prawniczej, zgoda jest wymagana.

W przeprowadzonym badaniu budujący jest fakt, że znacząca większość ankietowanych zdaje sobie sprawę z dwóch fundamentów email marketingu: konieczności pozyskania zgody przed wysyłką mailingu oraz konieczności zarejestrowania bazy danych osobowych w GIODO. Brak tej świadomości bądź celowe omijanie powyższych reguł może odbić się rykoszetem na każdym przedsiębiorcy i doprowadzić do sankcji prawnych oraz finansowych – komentuje wyniki badania Maciej Ossowski, Dyrektor Działu Edukacji w GetResponse. Dodajmy, że raport zawiera również komentarze kilku innych ekspertów związanych zawodowo z branżą internetową.

Pełen raport dostępny tutaj.

Badanie przeprowadzono w okresie 10-23.06.2013 na grupie 876 internautów.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail