X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Trenuj Mądrze

Trenuj Mądrze

Agencja: E_misja Interactive 360 oraz 6ix WoMM & Social Media
Projekt: Trenuj Mądrze
Klient: TIMEX

Zadanie agencji:

1. Zbudowanie świadomości marki Timex jako producenta pulsometrów.
2. Edukacja konsumentów w tej kategorii produktowej i konwertowanie ich na zakupy.

Elementy kampanii Trenuj Mądrze:

• raport n/t obecności marki i konkurencji na forach internetowych, pozyskiwanie insightów konsumenckich
• zdefiniowanie podgrup targetowych i określenie ich specyficznych potrzeb
• serwis ekspercki z silnym linkowaniem do e-commerce
• produkcja kontentu (artykuły eksperckie, infografiki, wykresy, seowriting)
• marketing rekomendacji (WoMM, eRzecznik marki)
• social media (produkcja i prowadzenie Fan Page, kampania Facebook Ads)
• działania wspierające (kampanie PPC: AdWords, GDN)

Rys. 1. Jedna z odsłon strony głównej serwisu www.trenujmadrze.pl

Rys. 1. Jedna z odsłon strony głównej serwisu www.trenujmadrze.pl

Wyzwanie: Jak zdefiniować grupy docelowe pulsometrów TIMEX?

W tym celu zaproponowaliśmy klientowi research sieci i forów internetowych, który pozwolił także wstępnie zdefiniować potencjał w/w grup. Na podstawie w/w researchu i pozyskanych insightów konsumenckich zdefiniowaliśmy podgrupy targetowe, w tym zainspirowaliśmy klienta do uwzględnienia dodatkowej grupy – osób odchudzających się, która to grupa okazała się w toku kampanii największa wolumenowo i najbardziej zaangażowana.

Jak wygląda ścieżka zakupowa w tej kategorii?

Aby dobrze zaplanować wsparcie mediowe, serwis i w końcu sposób konwertowania konsumentów na sprzedaż przeanalizowaliśmy ścieżki zakupowe poszczególnych grup, zakładając, że w tej kategorii wystepuje bardzo silny efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline).

To pozwoliło nam:
• zróżnicować nośniki kampanii
• zróżnicować wykorzystywane touchpointy
• precyzyjnie przypisać treści powiązane z artykułami, takie jak teasery produktowe czy polecane artykuły

W/w analiza stanowi jednocześnie podstawę do wprowadzenia skutecznych działań remarketingowych.

Rys. 2. Jedna z odsłon strony głównej serwisu www.trenujmadrze.pl

Rys. 2. Jedna z odsłon strony głównej serwisu www.trenujmadrze.pl

Serwis kampanii Trenuj Mądrze

Niezwykle ważnym elementem kampanii jest serwis ekspercki Trenujmadrze.pl:
• uwzględniający wymogi Google’a z wiązane z SEO, czyli kluczowym elementem wpływającym na najbardziej wartościowy ruch na serwis
• bazujący na kontencie zadresowanym do każdej, zdefiniowanej wcześniej podgrupy
• zakładający powiązanie specyficznych treści, takich jak artykuły z teaser’ami produktami TIMEX i linkowaniem do ecommerce marki

Rys. 3. Jedna z odsłon strony głównej serwisu www.trenujmadrze.pl

Rys. 3. Jedna z odsłon strony głównej serwisu www.trenujmadrze.pl

Treść serwisu

Pod naszym okiem eksperci tej kategorii produktowej przygotowali całą serię artykułów.
W celu podniesienia poziomu przyswajalności treści wyposażyliśmy je dodatkowo w infografiki, fotografie i wykresy.

Rys. 4. Strefy wysiłku maksymalnego -  jedna z infografik na serwisie www.trenujmadrze.pl

Rys. 4. Strefy wysiłku maksymalnego – jedna z infografik na serwisie www.trenujmadrze.pl

Synergia z Facebookiem

Nasza partnerska marka 6ix WoMM & Social Media zbudowała i prowadzi Fan Page’a akcji na Facebooku i realizuje jego wsparcie w postaci Facebook Ads.

Rys. 5. Profil serwisu Trenuj Mądrze na Facebooku

Rys. 5. Profil serwisu Trenuj Mądrze na Facebooku

eRzecznik marki na forach internetowych

Dodatkowo poprzez działania eRzecznika marki lokalizujemy na forach internetowych potencjalnych klientów znajdujących się w bardzo dojrzałych fazach procesu zakupowego, którzy właśnie w tym momencie zadają pytania dot. zagadnień związanych z wyborem i zakupem pulsometru

Rys. 6. Kampania eRecznika – oficjalna komunikacja na forach internetowych

Rys. 6. Kampania eRecznika – oficjalna komunikacja na forach internetowych

Wsparcie mediowe

Założyliśmy wsparcie mediowe wyłącznie w modelu efektywnościowym, realizowane za pomocą AdWords, GDN i Facebook Ads. Kluczem do sukcesu kampanii była silna segmentacja i bardzo kontekstowe powiązanie dużej liczby nośników z odpowiednio przygotowanymi landing page’ami.

Wsparcie mediowe zaczęliśmy od kampanii próbnej, która pozwoliła nam prześledzić konwersje i zoptymalizować strukturę kampanii docelowej – od nośników po poszczególne landing page.
Kluczowym KPI’em całej kampanii „Trenuj Mądrze” jest oczywiście ilość osiągniętych celów w postaci konsumentów, którzy po procesie edukacji na serwisie przeszli dalej by dokonać zakupów. Ten parametr jest śledzony w sposób ciągły.

Rys. 7. Jeden z nośników wykorzystanych w kampanii Performance Marketingu

Rys. 7. Jeden z nośników wykorzystanych w kampanii Performance Marketingu

Podsumowanie

Rys. 8. Przykładowy Landing Page kampanii mediowej

Rys. 8. Przykładowy Landing Page kampanii mediowej

Serwis Trenujmądrze.pl stanowi kompleksowe centrum wiedzy o zagadnieniach związanych z treningiem i wpływem pulsu na jego efektywność. Zastosowanie takiego rozwiązania pozwoliło agencji rozszerzyć kategorię produktową na osoby niezwiązane bezpośrednio ze sportem i budować szerszy, niż początkowo założony zasięg – włączając np. osoby odchudzające się. Opracowanie dużego wolumenu treści eksperckich pozwoliło na maksymalne wykorzystanie możliwości pozycjonowania organicznego oraz budowę efektywnych kampanii performance marketingowych. Nadrzędnym celem serwisu jest edukacja klientów w zakresie wykorzystania pulsometrów i wykreowanie ekspertów marki Timex. Ponadto serwis stanowi istotne wsparcie kanałów e-commerce marki.

Case study przygotował:
Michał Siejak, dyr. zarządzający 6ix WoMM & Social Media i agencji interaktywnej E_misja Interactive 360

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail