X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Facebook odpuszcza – można prowadzić konkursy na tablicach

Facebook odpuszcza – można prowadzić konkursy na tablicach

Zakaz prowadzenia konkursów z wykorzystaniem funkcjonalności serwisu (tzw. natywnych funkcji Facebooka) – tę zasadę zawartą w facebookowym Regulaminie dla Stron znali z pewnością niemal wszyscy marketerzy zajmujący się promocją w serwisie. Innymi słowy, marka nie mogła prowadzić takich działań na swoim Timeline. Zamiast tego, wymagane było stworzenie (za pośrednictwem platformy deweloperskiej Facebooka) aplikacji konkursowej i umieszczenie jej wśród zakładek na fan page. Co prawda zakaz nie był ściśle przestrzegany, jednak w przypadku otrzymania przez administratorów Facebooka zgłoszenia o konkursie naruszającym regulamin, ci pozostawali bezlitośni.

„Polub”, „skomentuj”…

Tak było do wczoraj, kiedy Facebook, zupełnie niespodziewanie, ogłosił wielką zmianę. Zgodnie z nowymi zasadami, aplikacja konkursowa to od teraz tylko jedna z możliwości, z jakiej może skorzystać marka chcąca przeprowadzić konkurs. Inne opcje na przeprowadzenie konkursu na Facebooku to:

  • polubienie lub skomentowanie posta marki, a także opublikowanie własnego posta na jej fan page,
  • wysłanie wiadomości do marki,
  • wykorzystanie przycisku „Lubię to!” jako mechanizmu głosowania.

W dalszym ciągu obowiązuje wszakże zakaz wykorzystywania przy konkursach tablic prywatnych użytkowników. Zmiana z pewnością będzie szczególnie dobrze przyjęta przez małych i średnich przedsiębiorców, których koszt stworzenia konkursowej aplikacji mógł skutecznie odstraszać od prowadzenia konkursów na Facebooku. Poza tym, wykorzystanie klasycznych facebookowych funkcjonalności znacznie upraszcza tego typu działania. Z drugiej strony, bardzo możliwe, że duże marki pozostaną w dużej mierze przy aplikacjach konkursowych, skoro znacznie łatwiej gromadzić i zarządzać wielkimi ilościami danych pozyskiwanych przy prowadzeniu konkursów.

Czytaj więcej:
Friends looking at cell phone - women smartphone
Randka przez aplikację

Marketerze, uważaj o co prosisz

Aby nie pójść marketerom całkowicie na rękę, Facebook wprowadził nowy zakaz dotyczący prowadzenia konkursów. Nie będzie można odtąd wymagać od fanów, by w ramach konkursu oznaczyli się na zdjęciu, które w żaden sposób nie jest z nimi związane. Serwis posłużył się przykładem „zadania” konkursowego, polegającego na oznaczeniu się na fotografii przedstawiającej nowy produkt marki. Innymi słowy, tagowanie musi być ściśle kontekstowe. Można za to prosić fanów o to, by ci w komentarzach podawali własne propozycje nazwy nowego produktu.

Krótkie opracowanie wskazówek dotyczących prowadzenia konkursów na Facebooku można znaleźć tutaj.

  • Z tym kosztem aplikacji konkursowych to bym nie przesadzał. Ok. 100 zł za gotową apkę, która spaja wszystko w jedną całość, genereuje leady i pozwala na kontrolę nad przebiegiem konkursu to chyba nie za wiele.

    Te zmiany będą się raczej przydawać przy takim klasycznym rozdawnictwie gadżetów. Nie wyobrażam sobie dużego konkursu prowadzonego na timelinie. Kto to ogarnie?

    • Artur

      Nie wiem skąd wziąłeś kwotę 100 zł, ale jest ona wielokrotnie niższa od cen jakie serwują firmy świadczące takie usługi.

      Chciałem zrobić aplikację na FB umożliwiającą dodawanie ogłoszeń do mojego serwisu.

      Na 10 firm i osób które zgłosiły się do konkursu najniższa cena za realizację zamówienia to 3500 zł nett, pozostałe propozycje cen oscylowały w przedziale 12 i 25 tyś zł.

      Jeśli znasz kogoś kto robi apl na fb za 100 zł, chętnie się o nim dowiem. Proszę o info na pw

      • Artur, nie twierdze, że można napisać rozbudowaną aplikację w takich cenach. Miałem na myśli gotowe rozwiązania, takie jak nasze: http://www.fansterapps.com

        API facebooka daje dużo możliwości, jak np wspomniane dodawanie ogłoszeń, których nie będzie się dało wdrożyć samymi funkcjami natywnymi serwisu

  • Polska wersja regulaminu ‚fanpejdży’ wciąż stara, niezaktualizowana- z 1 lipca…

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail