X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Lipcowe trendy na Facebooku: Baśki z Banku BGŻ utorowały sobie drogę na szczyt

Lipcowe trendy na Facebooku: Baśki z Banku BGŻ utorowały sobie drogę na szczyt

Najnowsze Fanpage Trends od Sotrendera to podsumowanie najważniejszych wydarzeń lipca na polskim Facebooku wraz z najświeższymi danymi statystycznymi, ujętymi w formie rankingów popularności, zaangażowania i interaktywności.

Globalne fanpejdże ujęte rankingach

W tym miesiącu nowością jest włączenie do rankingów globalnych fanpejdży, które mają oddzielne strony dla różnych krajów, ale których liczba fanów liczona jest łącznie. Spowodowało to zmiany w rankingach dla niektórych branż w postaci pojawienia się „nowych” graczy. Tak jest chociażby w przypadku kategorii Żywność (Milka, KitKat) oraz Gry i Konsole (Need For Speed). Co więcej, dzięki temu pierwsza z nich zanotowała awans w rankingu najpopularniejszych branż i obecnie zajmuje 4. miejsce.

Marketingowe nowinki

Istotną zmianą, z punktu widzenia administratorów fanpejdży, jest zliberalizowanie zasad dotyczących umieszczania tekstu na cover photo. Dotychczas tekst nie mógł zajmować więcej niż 20% powierzchni zdjęcia w tle, po zmianach nie ma już żadnych obostrzeń. Ponadto można umieścić na nim call to action w rodzaju „Polub nas” albo informacje handlowe, np. o prowadzonych promocjach.

Innym rozwiązaniem, które może spodobać się marketerom są wprowadzone niedawno „Naklejki”. Wprawdzie to element funkcji czatu, dostępnej zwykłym użytkownikom, jednak jak pokazuje przykład ekipy filmu Minionki Rozrabiają, marki mogą wykorzystać je jako element promocji. Użytkownicy chcący korzystać z naklejek, muszą korzystając z menu czatu udać się do sklepu z naklejkami i wybrać te, które chcą przesyłać swoim znajomych w rozmowach. Obecnie dostępne naklejki przedstawiają animowane postaci (np. Snoopy). Póki co, wszystkie są darmowe, ale być może za jakiś czas pojawią się również płatne, wykupywane przez marki, które dochodami z ich „sprzedaży” będą dzielić się z Facebookiem.

Play wciąż zmniejsza dystans

Ranking najpopularniejszych fanpejdży od dłuższego czasu nie obfituje w większe zmmmmmmiany, a jeśli już zachodzą, to głównie na niższych pozycjach. Tak było również tym razem. Awans o jedno miejsce zanotował fanpejdż Tymbarka (10), wyprzedzając Reserved (11). Natomiast Samsung (12) zanotował skok o dwie pozycje i wyprzedził Króla Juliana (13) oraz McDonald’s Polska (14).

fot. Sotrender

fot. Sotrender

Wśród 15 największych stron, największy przyrost nowych fanów zaobserwowano na oficjalnym fan page’u Roberta Lewandowskiego oraz na stronach Play i Samsunga. W przypadku Playa utrzymana została tendencja zmniejszania różnicy, dzielącej ten fan page od liderów – Serca i Rozumu. W lipcu fioletowy fanpejdż odrobił 34 tys. fanów.

Mistrz Polski nowym Klubowym Mistrzem Facebooka

Istotna zmiana zaszła w kategorii Banki, gdzie dotychczasowego lidera – Bank Zachodni WBK – „zluzował” na szczycie fan page Baśki z Banku BGŻ. Nie byłoby w tym nic aż tak dziwnego – zwłaszcza, że różnice między poszczególnymi fanpejdżami w tej branży nie są wielkie – gdyby nie to, że nowy lider to strona założona ledwie kilkanaście tygodni temu (14 maja). Z drugiej strony, Baśki z Banku BGŻ mają nad konkurencją tę przewagę, że nie jest to fan page poświęcony komunikacji branżowej, a strona nastawiona na treści rozrywkowe, które bez wątpienia „sprzedają” się lepiej. Biorąc to pod uwagę, liczba 125 tysięcy fanów zgromadzonych w niespełna 3 miesiące nie dziwi aż tak bardzo.

fot. Facebook.com/BaskizBankuBGZ

fot. Facebook.com/BaskizBankuBGZ

Warto też wspomnieć o zmianie warty na czele rankingu klubów piłkarskich, gdzie oficjalny fan page Legii Warszawa wyprzedził ten należący do Lecha Poznań.

Oni angażowali nie tylko fanów

Najwyższym odsetkiem zaangażowanych użytkowników (w stosunku do ogólnej liczby fanów) mogły w lipcu pochwalić się takie strony, jak D-Link Polska (219%), Home Broker (158%), Mother Power (100%), Specyficzne Fotki Kibicowskie (75%), FANGOL.pl i Get More Social (obydwa po 74%).

Nowością w raporcie jest sekcja Sotrender Research Insight. Poczynając od lipcowego raportu, co miesiąc każde kolejne Fanpage Trends będą zawierały dodatkową krótką analizę wybranego tematu. W tym miesiącu pod lupę wzięto działania customer service na Facebooku prowadzone przez polskie marki telekomunikacyjne. Więcej na ten temat w naszym wczorajszym materiale.

Z lipcowymi Fanpage Trends można zapoznać się tutaj. Poniżej infografika zawierająca garść najistotniejszych informacji: liczby polskiego Facebooka, strony z największą liczbą zaangażowanych, najszybciej rosnące fanpejdże, najbardziej responsywne fanpejdże, najszybciej odpowiadające na posty użytkowników oraz najpopularniejsze hashtagi.

fot. Sotrender

fot. Sotrender


Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail