X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook testuje automatyczne odtwarzanie filmików w mobilnej wersji. Szykuje grunt pod reklamy wideo

Facebook testuje automatyczne odtwarzanie filmików w mobilnej wersji. Szykuje grunt pod reklamy wideo

Czerwiec, lipiec, październik – pomimo wielu medialnych doniesień, żaden z tych miesięcy nie przyniósł nam poszerzenia oferty reklamowej Facebooka o spoty wideo. Pierwsze wieści o poważnych przymiarkach do ich wprowadzenia pojawiły się w kwietniu. Szybko okazało się również, że serwis za taką przyjemność każe sobie słono zapłacić – mówiło się o kwotach rzędu miliona, a nawet 2,5 mln dolarów za jeden dzień emisji 15-sekundowych spotów wideo. Spoty miały być wyświetlane przez 4-ech reklamodawców dziennie, przy czym każdemu użytkownikowi wyświetlone zostałyby maksymalnie trzy reklamówki w ciągu jednego dnia.

Czas to pieniądz

Pomimo tego, że z biegiem czasu poznaliśmy coraz więcej szczegółów na temat nowego formatu reklamowego Facebooka, samych reklam wciąż nie dane było nam zobaczyć. Obecne prognozy mówią o tym, że pojawią się w serwisie dopiero w przyszłym roku. Zuckerberg i spółka wiedzą jednak doskonale, że nie mogą stać z założonymi rękoma i czekać cierpliwie do momentu wprowadzenia spotów wideo. Najwidoczniej uznali, że głównym problemem jest kwestia inwazyjności reklam i ich odbioru przez samych facebookowiczów.

Marki wykluczone z testów

W celu wybadania opinii użytkowników Facebook rozpoczyna testy funkcji autoodtwarzania filmików wideo w mobilnym News Feedzie. Podobnie jak planowane reklamy wideo, filmy będą odtwarzane bez głosu. Dopiero gdy użytkownik zdecyduje się kliknąć w ten aktualnie wyświetlany, głos zostanie włączony i filmik będzie pokazywany od nowa. Zakres testów jest jednak ograniczony – automatycznie odtwarzane będą tylko filmiki udostępnione przez użytkowników, celebrytów posiadających autoryzowany fan page, a także muzyków i zespoły muzyczne. Nie dotyczy to natomiast filmików z markowych fanpejdży – te nadal będą wymagały akcji użytkownika w postaci kliknięcia. Podobnie będzie w przypadku promowanych wpisów zawierających wideo. Limit czasu trwania filmiku to nie 15 sekund, jak w przypadku planowanych reklam, a 20 minut, czyli tyle, ile wynosi obecnie limit przy udostępnianiu filmów bezpośrednio w serwisie.

Feedback użytkowników kluczem do sukcesu

Testy obejmują wyłącznie filmiki załadowane bezpośrednio na serwery Facebooka lub te z Instagrama, tak więc nie dotyczy to linków wideo z YouTube, Dailymotion czy Vimeo. Funkcja nie powinna być niczym nowym dla użytkowników Vine i Instagrama, którym filmiki wyświetlane są automatycznie przy przeglądaniu strumieni z treściami.

Z pewnością wartość testów i tego co przyniosą będzie dla Facebooka nieoceniona. Wprawdzie „królikami doświadczalnymi” będzie niewielka grupa mobilnych facebookowiczów z USA, jednak pierwsze opinie na temat automatycznego odtwarzania filmów wideo w kanale aktualności zapewne wyklarują szefom spółki kilka wątpliwości. Poza tym, to z pewnością element procesu przyzwyczajania użytkowników do autoodtwarzania wideo na Facebooku, które już wkrótce powinno być dla wszystkich mniej lub bardziej przykrą codziennością.



Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail