X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Facebookowi festiwalowicze – które letnie imprezy lubią najbardziej?

Facebookowi festiwalowicze – które letnie imprezy lubią najbardziej?

Przed opublikowaniem najnowszych Fanpage Trends eksperci Sotrender przygotowali kolejny raport w ramach nowego cyklu Sotrender Research Insight. Tym razem pod lupę wzięli społecznościową działalność organizatorów letnich festiwali muzycznych, a ściślej mówiąc – współaktywność festiwalowiczów na różnych stronach.

Analizę fanpejdży letnich festiwali muzycznych organizowanych na naszym rynku przeprowadzono, jak łatwo się domyślić w wakacje (1.07 – 31.08.2013).Pod uwagę wzięto 10 najbardziej angażujących profili. Wyniki analizy obrazuje wykres przedstawiony poniżej. Wskazuje on, które z festiwali miały najwięcej wspólnych zaangażowanych użytkowników.

Alter Art górą

fot. Sotrender

fot. Sotrender

Okazuje się, że są to gdyński Heineken Open’er Festival oraz krakowski Coke Live Music Festival. Oba festiwale organizowane są przez agencję Alter Art, aczkolwiek wydaje się, że główną przyczyną, dla której dzielą największą liczbę współaktywnych użytkowników spośród pozostałych analizowanych festiwali jest fakt, iż target tych imprez jest dosyć zbliżony. Muzyka prezentowana na obydwu festiwalach, przeważnie, obraca się w klimatach nowoczesnego popu, mainstreamowego rocka czy elektroniki. Fakt, iż to muzyczna propozycja festiwali sprawia, że współdzielą one aktywnych użytkowników widać jeszcze lepiej na przykładzie imprez Mayday Poland i Sunrise Festival, które muzycznie mają ze sobą wiele wspólnego, a do tego mają sporo wspólnych fanów.

Sporo współaktywnych użytkownikó dzieliły również Męskie Granie i wspomniany Coke Live, OFF Festival i Heineken Open’er oraz Przystanek Woodstock i Męskie Granie.

Przystanek Woodstock angażował najbardziej

Z kolei najbardziej angażującym fanpejdżem okazał się ten prowadzony przez Przystanek Woodstock. Dla tej strony Sotrender przeprowadził osobną analizę, dotyczącą współaktywności fanów tego fan page na innych stronach i dzieląc uzyskane dane na kategorie, do których należały poszczególne strony. Wyniki pokazują, że bywalcy festiwalu organizowanego w Kostrzynie nad Odrą najchętniej angażowali się na stronach z branży muzycznej. Poza tym, wykazywali również zainteresowanie celebrytami oraz sportem.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail