X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Które czynniki najmocniej wpływają na pozycję w wyszukiwarce Google?

Które czynniki najmocniej wpływają na pozycję w wyszukiwarce Google?

reklama


Firma Searchmetrics opublikowała kolejną edycję raportu Seo Ranking Factors. Jak łatwo się domyślić, przedmiotem analizy były czynniki wpływające na pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach, w tym przypadku Google. Pod uwagę wzięto amerykańską wersję wyszukiwarki.

Okazuje się, że na samym szczycie rankingu znajduje się przycisk „+1” od Google’a. Zważywszy na to, o jakiej wyszukiwarce mówimy, ciężko uznać to za zaskoczenie. Na kolejnych miejscach znalazły się udostępnienia z Facebooka oraz linki zewnętrzne, tj. odesłania do danej witryny publikowane na innych stronach www.

fot. Searchmetrics

fot. Searchmetrics

Warto również zauważyć obecność w ścisłej czołówce kilku funkcjonalności Facebooka, takich jak przycisk „Lubię to” czy komentarze, a także innych serwisów społecznościowych – Pinteresta i Twittera. Straciły z kolei na znaczeniu takie czynniki, jak użycie fraz kluczowych w adresie lub nazwie domeny.

Wciąż duże znaczenie odgrywa content umieszczony na samej stronie – ilość wyrazów umieszczonych na stronie czy liczba „wewnętrznych” linków.

Trzeba podkreślić za autorami raportu, że wszystkie wymienione elementy nie muszą automatycznie wpływać na lepszą pozycję. Korelacja między wysokim rankingiem danej strony, a częścią elementów może nie nosić cech związku przyczynowego.

Pełen ranking do ściągnięcia z tej strony.

fot. Searchmetrics

fot. Searchmetrics

  • Z tym przyciskiem G+ to dosyć kuriozalna jak dla mnie sprawa. W tym badaniu wyszło, że jest to główny czynnik jeżeli chodzi o pozycjonowanie. I to pomimo tego, że sam Google stwierdził jakiś czas temu, iż jego znaczenie jest marginalne.

  • Andrzej Salski

    Jestem ciekaw czy takie usługi jak te umieszczone na tej stronie: http://thinkso.pl/foto wpływaja na pozycjonowanie.

  • Rafał Wachnik

    Keyword in H1 – 0,03…. ??? znaczy jak, mamy nie stosować H1, czy też wpisywać tam bzdury… dziwne trochę jak dla mnie

  • Ewa Kościelniak

    Raport ukazał się 3 miesiące temu i dyskusja o nim przetoczyła się już przez internet, jednak temat jest ważny, więc warto o nim dyskutować.

    Co do meritum – sami autorzy raportu podkreślają, że mowa jest w nim o czynnikach korelujących z pozycjami strony w Google, nie można zatem jednoznacznie mówić o bezpośrednim związku przyczynowo-skutkowym. Więcej o tym pisałam na blogu
    http://www.interfacepoland.pl/co-wplywa-na-ranking-google-czyli-najnowszy-raport-searchmetrics/

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail