X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Powstaje serwis społecznościowy, w którym kobiety mają swobodnie rozmawiać o seksie

Powstaje serwis społecznościowy, w którym kobiety mają swobodnie rozmawiać o seksie

Polska spółka Womedia przeprowadziła badania na grupie kobiet w wieku 24-45, badając opinię na temat preferencji i ich potrzeb z obszaru internetowych portali oraz social media w kontekście szeroko pojętej seksualności.

Wyniki badań wskazują na ogromne zainteresowanie tematyką seksualności, zmysłowości i emocjonalności ale, co podkreślają przedstawiciele firmy, z kobiecego punktu widzenia. Zdecydowana większość respondentek uważa, że kobieca seksualność i potrzeby w tym zakresie w istotnym stopniu różnią się od męskich oraz że mężczyźni mają większe przyzwolenie społeczne na eksplorowanie i zaspokajanie swoich potrzeb w tym zakresie. Jak podkreślają autorzy badania, świadczy o tym chociażby fakt, że internet zdominowany jest przez strony erotyczne i pornograficzne tworzone przez i dla mężczyzn. – Kobiety są zainteresowane uczestniczeniem w dyskusji na temat ich preferencji, zainteresowań, doświadczeń, jednak większość z nich chciałaby w takiej wymianie uczestniczyć anonimowo – komentuje Agnieszka Dellert, członek zarządu i rzecznik prasowy spółki.

W oparciu o wyniki badań firma Womedia postanowiła stworzyć serwis społecznościowy dedykowany płci pięknej – fammera.com. Na podstawie zgromadzonych danych przedstawiono m.in. zarys struktury i tematyki portalu. Ponad 45% kobiet zdecydowanie deklaruje chęć do korzystania z portalu o takiej tematyce, wobec 7% kobiet deklarujących całkowity brak zainteresowania. Ponad 90% badanych poleciłoby taki portal innym kobietom. „Misją portalu femmera.com jest wspieranie kobiet w odkrywaniu i eksplorowaniu źródła mocy, którym jest ich seksualność” – informują twórcy.

Społecznościowa struktura portalu pozwala na budowanie treści przez same użytkowniczki. Chcąc zapewnić jak największy komfort korzystania z serwisu o tak intymnej tematyce, serwis daje możliwość swobodnego wyboru i ochrony
prywatności. Ponadto, jako że kobieca seksualność jest pojęciem niezwykle złożonym i obszernym, aby ułatwić selekcję interesujących treści, zawartość serwisu została podzielona na kategorie. Wiedza, design, duchowość, fantazje,
moda czy sztuka – to tylko kilka przykładów przestrzeni, w których kobiety mogą się wyrażać i wzajemnie inspirować.

– Widzimy od lat, że także w internecie kobiety coraz częściej wchodzą na strony erotyczne. Ciekawość i otwartość na nowe doświadczenia w seksie stopniowo się zwiększa – komentuje prof. Zbigniew Izdebski.

„Femmera.com jest pierwszym na świecie portalem social media dla kobiet, pełniącym funkcję agregatora treści o tej tematyce – tak licznych – ale rozproszonych i trudnych do znalezienia w internecie” – przekonują twórcy tego nowego medium i dodają, że serwis od początku ma mieć globalny charakter. Wersja beta wystartowała w dwóch językach – polskiej i angielskiej. Kolejne wersje językowe mają być systematycznie uruchamiane.

Na start portalu będziemy musieli jednak jeszcze poczekać rok. Planowany termin uruchomienia to przełom października i listopada 2014 roku. Póki co serwis funkcjonuje w formie zbliżonej do popularnego Pinteresta.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail