X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Smartfon – gadżet nie dla każdego Polaka

Smartfon – gadżet nie dla każdego Polaka

reklama


W kwietniu 2013 dom mediowy MEC już po raz trzeci zrealizował badanie dotyczące użytkowania smartfonów przez polskich internautów. Wśród młodych osób, posiadanie takiego urządzenia deklaruje 63% osób w wieku 15-29 lat. Podobnie jest w przypadku mieszkańców dużych miast, powyżej 500 tys. osób (60%), oraz w grupie lepiej zarabiających – powyżej 5 000 zł na gospodarstwo domowe (66%).

Jak wynika z analizy, urządzenia takie jak tablety czy konsole wciąż są poza zasięgiem części Polaków, ich ceny wprawdzie spadają, ale wciąż nie są na tyle niskie, by stać się urządzeniami obecnymi w kieszeni czy domu każdego Polaka.

Różne grupy wiekowe, różne potrzeby

W porównaniu z rokiem 2012 użytkowanie smartfonów zdecydowanie spowszedniało. Nie są to już narzędzia biznesowe, na których sprawdzamy głównie służbową pocztę, a przedmioty codziennego użytku służące zarówno do celów rozrywkowych (serwisy społecznościowe, słuchanie muzyki i gry), jak i praktycznych (wykonywanie przelewów i sprawdzanie pogody).

Główną cechą determinującą to w jaki sposób korzystamy ze smartfona jest oczywiście wiek. Osoby poniżej 30 roku życia, znacznie częściej używają Internetu w telefonie do kontaktu ze znajomymi – korzystania z serwisów społecznościowych (Facebooka używa 65% osób w tym wieku, a tylko 25% osób mających co najmniej 30 lat) i komunikatorów (28%), a także czytania blogów i forów internetowych (odpowiednio 10% i 18%).

Wśród młodszych smartfony częściej wykorzystane są także do celów rozrywkowych – słuchania muzyki i radia (45%), oglądania VOD (20%), YouTube’a (53%) i przeglądania treści erotycznych (11%).

Wśród osób mających co najmniej 30 lat odsetki osób korzystających ze smartfona, by słuchać muzyki, oglądać filmy na YouTube’ie czy korzystać z komunikatorów, są zdecydowanie niższe.

Osoby mające co najmniej 30 lat rzadziej wykorzystują możliwości rozrywkowe telefonu, wzrasta zaś wykorzystanie potencjału usługowego Internetu. Osoby starsze chętniej korzystają z nowych rozwiązań technologicznych takich jak robienie zakupów za pomocą Internetu w telefonie (13% vs 9% wśród młodszych), załatwiania spraw finansowych (23% vs 13%) i korzystania z porównywarek cenowych (18% vs 7%).

W 2013 roku badanie MEC zostało przeprowadzone na próbie N=2259 internautów, w wieku powyżej 14 roku życia, metodą CAWI.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail