X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Większość polskich rekruterów sprawdza kandydatów do pracy w social media

Większość polskich rekruterów sprawdza kandydatów do pracy w social media

reklama


Bardzo dynamiczny wzrost popularności mediów społecznościowych na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy spowodował, że ich wpływ na nasze życie uwidacznia się na coraz to nowych płaszczyznach. Jedną z nich jest bez wątpienia życie zawodowe. Powstanie serwisów skierowanych do profesjonalistów, jak LinkedIn czy rodzimy GoldenLine jest tego najlepszym dowodem. Rośnie również w tej materii znaczenie takich platform jak Facebook czy Twitter, które pokazują rekruterom kandydatów od innej strony, często niekoniecznie tej lepszej. Jak wygląda pod tym względem sytuacja na naszym rynku? Sprawdził to popularny serwis rekrutacyjny Pracuj.pl.

Z przeprowadzonych badań wynika, że blisko połowa (43%) rekruterów korzysta w swojej pracy z mediów społecznościowych. Najczęstszą formą jest wyszukiwanie kandydatów w social media. Co piąty marketer publikuje posta o prowadzonej rekrutacji. Zaledwie 7% prowadzi z kolei fan page dedykowany dla potrzeb rekrutacji.

Kwestia wyszukiwania kandydatów w portalach społecznościowych została poruszona też od nieco innej strony. Okazuje się, że gdyby zapytać rekruterów, czy wyszukują informacji na temat już zaproszonych na rozmowę kandydatów, twierdząco odpowie blisko 70% z nich, przy czym 42% deklaruje, że robi to w niektórych przypadkach. Najczęściej są to wyłącznie portale biznesowe w rodzaju wspomnianych LinkedIn i GoldenLine. Co dziesiąty sięga zarówno po serwisy dla profesjonalistów, jak i bardziej rozrywkowe platformy, jak chociażby Facebook.

fot. Pracuj.pl

fot. Pracuj.pl

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail