
reklama
Niejednokrotnie korzystamy ze znaków towarowych i wizerunku marki Facebook bez zastanowienia. Tymczasem markowa identyfikacja tego portalu została jasno wytyczona, o czym Facebook informuje na stronie facebookbrand.com. Sprawdzimy tutaj nie nie tylko sposoby używania materiałów w internecie, ale także dowiemy się, jak przygotować zdjęcia do druku, loga, czy tzw. warstwy dla programów graficznych. W niniejszym poradniku zebraliśmy kilka najważniejszych wytycznych.
1. Kłopoty z pisownią
Pisz „Facebook” wielką literą, chyba że podajesz adres strony internetowej. Wyświetlaj wyraz Facebook tą samą czcionką jak pozostałą zawartość. Nie używaj loga portalu w miejsce słowa: Facebook. Nie skracaj też tego słowa, nie twórz z niego czasownika.
2. Nie pisz o Facebooku…
w kontekście partnerstwa, sponsoringu czy porozumienia. Nie próbuj też połączyć każdego elementu wizerunkowego swojej marki z Facebookiem.
3. Korzystanie z loga Facebooka
Znak towarowy Facebooka pobieraj tylko z oficjalnych źródeł. Nie używaj w jego miejsc innych znaków, nazw, domen, logo lub innych treści, które mogą być mylone z Facebookiem. Nie używaj screenshotów.
4. Nie przerabiaj
Jeżeli używasz oficjalnych znaków towarowych Facebooka, nie przerabiaj kolorystyki czy jakiegoś fragmentu loga.
5. Wyświetlanie i rozdzielczość
Pamiętaj, że Facebook wyświetlany jest inaczej na różnych urządzeniach. Inaczej działa na przykład wersja mobilna. Ważne, żeby górna część strony oraz krawędzie nie były zawinięte.
6. Konkretne czcionki
W trakcie dostosowywania zawartości i treści oraz korygowania różnych elementów w poszczególnych systemach, używaj następujących czcionek domyślnych:
- iOS – Helvetica
- Android – Roboto
- Feature phones – Lucida Sans (feature phones to urządzenia bardziej zaawansowane niż “zwykła słuchawka”, ale pozbawione rozbudowanych funkcji smartfonów; nie można na nich np. uruchamiać aplikacji dedykowanych smartfonom)
- Mac – Lucida Grande
- PC – Tahoma
7. Strony dla firm, profile dla użytkowników
Strony na Facebooku to centralne miejsce dedykowane rozwojowi informacji o firmie, przepływie i tworzeniu newsów oraz kontaktu z aktualnymi klientami. Strony posiadają wobec tego większy potencjał niż profile, aby tworzyć wizerunek. Mają też do tego wyspecjalizowane narzędzia.
8. Ustaw zdjęcie w tle
Dostosuj zdjęcie do charakteru strony. Nie używaj screenshotów, a jeżeli jest to konieczne, to zadbaj o to, by nie było na nim reklam. Edytuj i wykadruj materiał za nim umieścisz go na swojej stronie.
9. Pokaż się od najlepszej strony
Przedstawiaj się zawsze w interesujący sposób, eksplorując i podkreślając charakterystyczne cechy, które cię wyróżniają. Użytkownicy doceniają kreatywność i oryginalność.
10. Sprawdzaj
Jeżeli masz wątpliwości, co do wykorzystania identyfikacji marki Facebooka, to być może uda się znaleźć odpowiedź w regulaminie.
Więcej informacji: facebookbrand.com
Reklama