X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

10 zasad poprawnego używania identyfikacji Facebooka

10 zasad poprawnego używania identyfikacji Facebookafot. facebookbrand.com

reklama


Niejednokrotnie korzystamy ze znaków towarowych i wizerunku marki Facebook bez zastanowienia. Tymczasem markowa identyfikacja tego portalu została jasno wytyczona, o czym Facebook informuje na stronie facebookbrand.com. Sprawdzimy tutaj nie nie tylko sposoby używania materiałów w internecie, ale także dowiemy się, jak przygotować zdjęcia do druku, loga, czy tzw. warstwy dla programów graficznych. W niniejszym poradniku zebraliśmy kilka najważniejszych wytycznych.

fot. facebookbrand.com

fot. facebookbrand.com

1. Kłopoty z pisownią

Pisz „Facebook” wielką literą, chyba że podajesz adres strony internetowej. Wyświetlaj wyraz Facebook tą samą czcionką jak pozostałą zawartość. Nie używaj loga portalu w miejsce słowa: Facebook. Nie skracaj też tego słowa, nie twórz z niego czasownika.

2. Nie pisz o Facebooku…

w kontekście partnerstwa, sponsoringu czy porozumienia. Nie próbuj też połączyć każdego elementu wizerunkowego swojej marki z Facebookiem.

3. Korzystanie z loga Facebooka

Znak towarowy Facebooka pobieraj tylko z oficjalnych źródeł. Nie używaj w jego miejsc innych znaków, nazw, domen, logo lub innych treści, które mogą być mylone z Facebookiem. Nie używaj screenshotów.

4. Nie przerabiaj

Jeżeli używasz oficjalnych znaków towarowych Facebooka, nie przerabiaj kolorystyki czy jakiegoś fragmentu loga.

5. Wyświetlanie i rozdzielczość

Pamiętaj, że Facebook wyświetlany jest inaczej na różnych urządzeniach. Inaczej działa na przykład wersja mobilna. Ważne, żeby górna część strony oraz krawędzie nie były zawinięte.

6. Konkretne czcionki

W trakcie dostosowywania zawartości i treści oraz korygowania różnych elementów w poszczególnych systemach, używaj następujących czcionek domyślnych:

  • iOS – Helvetica
  • Android – Roboto
  • Feature phones – Lucida Sans (feature phones to urządzenia bardziej zaawansowane niż “zwykła słuchawka”, ale pozbawione rozbudowanych funkcji smartfonów; nie można na nich np. uruchamiać aplikacji dedykowanych smartfonom)
  • Mac – Lucida Grande
  • PC – Tahoma

7. Strony dla firm, profile dla użytkowników

Strony na Facebooku to centralne miejsce dedykowane rozwojowi informacji o firmie, przepływie i tworzeniu newsów oraz kontaktu z aktualnymi klientami. Strony posiadają wobec tego większy potencjał niż profile, aby tworzyć wizerunek. Mają też do tego wyspecjalizowane narzędzia.

fot. facebookbrand.com

fot. facebookbrand.com

8. Ustaw zdjęcie w tle

Dostosuj zdjęcie do charakteru strony. Nie używaj screenshotów, a jeżeli jest to konieczne, to zadbaj o to, by nie było na nim reklam. Edytuj i wykadruj materiał za nim umieścisz go na swojej stronie.

9. Pokaż się od najlepszej strony

Przedstawiaj się zawsze w interesujący sposób, eksplorując i podkreślając charakterystyczne cechy, które cię wyróżniają. Użytkownicy doceniają kreatywność i oryginalność.

10. Sprawdzaj

Jeżeli masz wątpliwości, co do wykorzystania identyfikacji marki Facebooka, to być może uda się znaleźć odpowiedź w regulaminie.

Więcej informacji: facebookbrand.com

  • Clm

    A gdzie jest 10-ta zasada? ;)

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail