X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook nie działa? Nic straconego!

Facebook nie działa? Nic straconego!fot. twitter.com/redbullITA

reklama


W poniedziałek według zagranicznych źródeł już od rana (ok. 10:00) a według polskich w godzinach popołudniowych (14:00-15:00) nastąpiła awaria Facebooka. Użytkownicy nie mogli zalogować się do serwisu, dodawać komentarzy na swojej osi czasu bądź lubić innych postów. W niektórych krajach zablokowana została też opcja wysyłania wiadomości czy publikowania jakichkolwiek treści, co skutecznie ograniczyło funkcjonalność Facebooka. Jak podają różne źródła ograniczenia wystąpiły w większej lub mniejszej częstotliwości u znacznej większości użytkowników oraz firm korzystających z Facebooka.

Użytkownicy próbujący w tym czasie publikować posty najczęściej mogli spotkać się z takim komunikatem: „Wystąpił problem z aktualizacją twojego statusu. Spróbuj jeszcze raz za parę minut”. Utrudnienia naprawiane były z czasem. Najpierw przywrócono możliwość logowania, potem publikowania postów na osi czasu. Awaria najprawdopodobniej spowodowana była praca konserwatorskimi lub błędami w utrzymaniu sieci przez portal.

fot. twitter.com/Jupiler

fot. twitter.com/Jupiler

Niektóre marki sprytnie wykorzystały jednak fakt ograniczenia funkcjonalności tego serwisu, przygotowując dla swoich fanów ciekawe wpisy na konkurencyjnym Twitterze, na którym informacja o awarii Facebooka była bardzo popularna. Zdjęcia i zamieszczone tam komentarze odwoływały się do zaistniałej sytuacji. Jedne marki sugerowały po prostu możliwość wykorzystania tego czasu w inny sposób. Inne po prostu wskazywały, że Facebook nie jest “całym światem”. W artykule prezentujemy parę przykładów.

fot. twitter.com/GilletteVenus

fot. twitter.com/GilletteVenus

Takie sytuacje jak awaria Facebooka należą do rzadkości, jednak czysto teoretycznie mogą się powtórzyć. Najpopularniejszy portal społecznościowy niejednokrotnie pada ofiarą ataków hakerów. Ponadto stale jest udoskonalany, modernizowany i przystosowany. Warto zatem sprytnie wykorzystać taką okazję do zaskoczenia swoich fanów w kreatywny sposób, przez wykorzystanie innych mediów społecznościowych lub pomysłową reakcję na Facebooku po usunięciu usterki.

fot. twitter.com/2DayFM

fot. twitter.com/2DayFM

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail