X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Google będzie sprzedawał reklamy… Facebooka

Google będzie sprzedawał reklamy… Facebooka

Jak poinformowano w piątek, Google i Facebook zawarły porozumienie, na mocy którego gigant z Mountain View będzie sprzedawał reklamy jednego ze swoich najpoważniejszych konkurentów. Produkty reklamowe Facebooka będą dostępne na platformie Google DoubleClick Bid Manager, umożliwiającej reklamodawcom i agencjom wykupywanie reklam na licytacjach prowadzonych w czasie rzeczywistym.

Oferta ulegnie poszerzeniu

Ponadto w ciągu kilku miesięcy w ofercie Google znajdą się również reklamy z Facebook Ad Exchange, działające na zasadzie retargetingu – reklamodawca instaluje na urządzeniu internauty pliki cookies, dzięki czemu, gdy wraca on na określoną stronę wyświetlana zostaje mu odpowiednia reklama. Co ważne, jak pokazują niektóre badania, oferta FBX jest niezwykle efektywna, co tylko podniesie wartość oferty google’owskiego DoubleClicka.

Partnerstwo od zawsze było jednym z kluczy Google do osiągnięcia sukcesu, wszak przypływ podnosi wszystkie łodzie – stwierdził nieco filozoficznie Senior Product Manager w Google, Payam Shodjai.

Konkurenci wiedzą o sobie niemało

Współpraca Google z Facebookiem na polu reklamowym, choć może jawić się jako niespotykana, nie jest precedensowa. W czerwcu ubiegłego roku spółka Larry’ego Page’a kupiła agencję social media Wildfire, która specjalizuje się w przeprowadzaniu kampanii marketingowych na Facebooku. Z kolei w lutym bieżącego roku Facebook kupił od Microsoftu system do zarządzania kampaniami reklamowymi Atlas Advertiser Suite, który oferuje m.in. wykupywanie reklam w Google.

Trudne małżeństwo?

Z drugiej strony, w przeszłości niejednokrotnie okazywało się, że gigantom nie jest ze sobą po drodze (czemu, w gruncie rzeczy, trudno się dziwić). Najlepszym tego przykładem fiasko negocjacji w sprawie ewentualnego dostarczania wyników z wyszukiwarki Google w Socjogramie Facebooka. Obydwie strony nie szczędziły sobie również wzajemnych uszczypliwości.

Nie wiadomo jak będzie wyglądał model współpracy obydwu spółek, ale zapewne Google będzie otrzymywał od Facebooka określoną prowizję od sprzedaży.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail