reklama
WedÅ‚ug badaÅ„ przeprowadzonych przez Unruly – jednÄ… z wiodÄ…cych amerykaÅ„skich firm badajÄ…cych media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe – od 6 wrzeÅ›nia do 6 października bieżącego roku, poÅ›ród 1000 najczęściej udostÄ™pnianych filmów na portalu spoÅ‚ecznoÅ›ciowym Instagram, aż 40% okazaÅ‚o siÄ™ być profesjonalnymi i komercyjnymi filmami różnych marek. PrzykÅ‚adowo, w zestawieniu tysiÄ…ca najpopularniejszych filmów na Instagramie znalazÅ‚o siÄ™ MTV z 84 filmikami i aż 130 tys. udostÄ™pnieniami w sumie.
Dane Unruly pokazują, że marki rozrywkowe okazały się bardziej popularne i chętniej były oglądane przez użytkowników Instagramu. Niemal natychmiast, gdy w czerwcu Instagram ogłosił opcję publikowania wideo, marki zaczęły testować nowy kanał komunikacji. Nie dziwi więc fakt, że pozycja komercyjnych wideo jest prawie porównywalnie wysoka jak prywatnych. Co więcej, najważniejsza z punktu widzenia portalu społecznościowego – wirusowość – okazuje się silnym atutem większości krótkich filmów brandowych. Video marketing na Instagramie okazuje się więc coraz bardziej interesujący i akceptowalny dla użytkowników, których – przypomnijmy – Instagram zgromadził już ponad 150 mln (w maju br. liczba polskich użytkowników przekroczyła 1 mln).
Lista marek, których filmiki najchętniej oglądane są na portalu Instagram prezentuje się następująco:
1. MTV
2. NBA
3. Peanuts
4. GoPro
5. Miami Heat
6. Wendy’s
7. Topshop
8. Starbucks
9. ABC
10. HBO (Girls)
Jak przygotować dobry film?
Portal Instagram umożliwia publikowanie 15 sekundowych filmów (podczas gdy przykładowo Vine – jedynie 6 sekundowych). Odkąd Instagram udostępnił aplikację dedykowaną urządzeniom mobilnym, która w znaczny sposób ułatwiła prostą obróbkę filmu oraz jego szybkie opublikowanie w sieci, zasięg odbiorców portalu znacząco się powiększył. Przygotowanie intrygującego i zarazem ciekawego viralu wymaga przede wszystkim pomysłowości, ale także umiejętnego wykorzystania bardzo krótkiego czasu, który jako format oferuje nam serwis. Kreatywność i zarządzanie przestrzenią, czyli umiejętny montaż, mogą stać się najważniejszymi elementami naszego wideoklipu. Jednymi z najlepszych przykładów według opinii portali weidert.com oraz mashable.com są filmiki zamieszczone przez Burberry i Lululemon.
Przykład I
Przykład II