X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Instagram – najlepszy kanał do dystrybucji brandowych filmów?

Instagram – najlepszy kanał do dystrybucji brandowych filmów?

Według badań przeprowadzonych przez Unruly – jedną z wiodących amerykańskich firm badających media społecznościowe – od 6 września do 6 października bieżącego roku, pośród 1000 najczęściej udostępnianych filmów na portalu społecznościowym Instagram, aż 40% okazało się być profesjonalnymi i komercyjnymi filmami różnych marek. Przykładowo, w zestawieniu tysiąca najpopularniejszych filmów na Instagramie znalazło się MTV z 84 filmikami i aż 130 tys. udostępnieniami w sumie.

Dane Unruly pokazują, że marki rozrywkowe okazały się bardziej popularne i chętniej były oglądane przez użytkowników Instagramu. Niemal natychmiast, gdy w czerwcu Instagram ogłosił opcję publikowania wideo, marki zaczęły testować nowy kanał komunikacji. Nie dziwi więc fakt, że pozycja komercyjnych wideo jest prawie porównywalnie wysoka jak prywatnych. Co więcej, najważniejsza z punktu widzenia portalu społecznościowego – wirusowość – okazuje się silnym atutem większości krótkich filmów brandowych. Video marketing na Instagramie okazuje się więc coraz bardziej interesujący i akceptowalny dla użytkowników, których – przypomnijmy – Instagram zgromadził już ponad 150 mln (w maju br. liczba polskich użytkowników przekroczyła 1 mln).

Lista marek, których filmiki najchętniej oglądane są na portalu Instagram prezentuje się następująco:
1. MTV
2. NBA
3. Peanuts
4. GoPro
5. Miami Heat
6. Wendy’s
7. Topshop
8. Starbucks
9. ABC
10. HBO (Girls)

Jak przygotować dobry film?

Portal Instagram umożliwia publikowanie 15 sekundowych filmów (podczas gdy przykładowo Vine – jedynie 6 sekundowych). Odkąd Instagram udostępnił aplikację dedykowaną urządzeniom mobilnym, która w znaczny sposób ułatwiła prostą obróbkę filmu oraz jego szybkie opublikowanie w sieci, zasięg odbiorców portalu znacząco się powiększył. Przygotowanie intrygującego i zarazem ciekawego viralu wymaga przede wszystkim pomysłowości, ale także umiejętnego wykorzystania bardzo krótkiego czasu, który jako format oferuje nam serwis. Kreatywność i zarządzanie przestrzenią, czyli umiejętny montaż, mogą stać się najważniejszymi elementami naszego wideoklipu. Jednymi z najlepszych przykładów według opinii portali weidert.com oraz mashable.com są filmiki zamieszczone przez Burberry i Lululemon.

Przykład I
Przykład II

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail