X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Jak szybko marki odpowiadają na Facebooku: Branża odzieżowa

Jak szybko marki odpowiadają na Facebooku: Branża odzieżowa

Miejsce w rankingu ustalane jest na podstawie sumy oczekiwania na dwie odpowiedzi. Pierwsze zapytanie zostało wysłane w dzień roboczy w godzinach 12-17, drugie – w niedzielę. Jeżeli nie otrzymaliśmy odpowiedzi do trzech dni, traktowaliśmy to jako brak odpowiedzi.

W kategorii marek odzieżowych otrzymaliśmy stosunkowo szybkie odpowiedzi na nasze zapytania. Rozbieżność w tej branży wynosi maksymalnie jeden dzień, tak więc szybkość udzielania odpowiedzi jest w zupełności wystarczająca dla przeciętnego klienta. Niektóre marki (których nie uwzględniliśmy w rankingu, zobacz na końcu tekstu – „Jak sprawdzaliśmy marki odzieżowe”) nie oferowały opcji wysłania prywatnej wiadomości, co może utrudniać nieco komunikację z producentem odzieży lub sklepem internetowym. W tej kategorii pytaliśmy o to, gdzie znajdziemy informacje o aktualnych promocjach oraz o możliwość reklamacji bądź bezpłatnej dostawy (w przypadku sklepów).

Wyjątkowo szybkich odpowiedzi udzielił fanpage Reserved. Większość marek reagowała w dzień roboczy wyjątkowo szybko, za co należy pochwalić większość fanpage`y. A na pytania wysłane w weekend dostaliśmy odpowiedź w poniedziałek. Wyróżnienie redakcji SOCIALPRESS otrzymuje fanpage Butik za względnie szybkie wysłanie odpowiedzi. Najogólniej ujmując, styl wypowiedzi w większości przypadków był podobny: zwracanie się po imieniu w uprzejmym tonie i z pozdrowieniami. Bez większych zastrzeżeń, mimo że nie każdy może sobie życzyć traktowanie per Ty, chociaż stało się to już pewną normą na Facebooku.

Najmniej uwagi swoim potencjalnym klientom poświecił fanpage Nie mam się w co ubrać! Który zignorował właściwie nasze pytania. Do tego fanpage`a wędruje ostrzegawcza, żółta kartka SOCIALPRESS.

Ranking SOCIALPRESS:

1. Reserved: 22 minuty (9 minut + 13 minut)
2. Butik: 3 godziny 34 minuty (3 godziny 4 minuty + 30 minut)
3. Butyk.pl: 11 godzin 57 minut (5 godzin 32 minuty + 6 godzin 25 minut)
4. DIVERSE: 16 godzin 28 minut (4 minuty + 16 godzin 24 minuty)
5. Cropp: 20 godzin 51 minut (11 minut + 20 godzin 40 minut)
6. House: 23 godziny 42 minuty (29 minut + 23 godziny 13 minut)
7. Mohito: 1 dzień 20 minut(3 godziny 17 minut + 21 godzin 3 minuty)
8. zlotewyprzedaze.pl: 1 dzień 1 godzina 38 minut (26 minut + 1 dzień 1 godzina 12 minut)
9. Nie mam się w co ubrać!: [2 BRAKI ODPOWIEDZI]

Jak sprawdzaliśmy marki odzieżowe

Test profili społecznościowych znanych marek przeprowadziliśmy we wrześniu br., wysyłając proste zapytania na fanpage`ach wybranych marek w mniej więcej porównywalnym czasie. Każda marka otrzymała od nas dwa zapytania wysłane za pomocą prywatnej wiadomości. Pierwsze zapytanie kierowane było w środku tygodnia w godzinach pracy, drugie – w niedzielę. O co pytaliśmy? O ceny, dostępność produktów i usług, adresy kontaktowe, szczegóły dotyczące wysyłki i tym podobne. Pytania dobierane były do poszczególnych branż, a czasem do poszczególnych marek. Wybór fanpage`y dokonany został za pośrednictwem sierpniowego rankingu popularności opublikowanego na blogu Sotrender. Do zestawienia trafiły tylko fanpage`e, które posiadają opcję wysłania prywatnej wiadomości. Najkrócej na odpowiedź czekaliśmy 3 minuty, najdłużej ponad 8 dni. Wszystkie fanpage`e, które udzieliły odpowiedzi na oba zapytania znalazły się w rankingu.


Czytaj dalej:
Jak szybko marki odpowiadają na Facebooku: Banki

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail