X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Jak szybko marki odpowiadają na Facebooku: Zdrowie

Jak szybko marki odpowiadają na Facebooku: Zdrowie

Przyzwyczailiśmy się do traktowania stron na Facebooku jako formalnych kont marek i instytucji, a publikowanych tam postów jako ich oficjalnych stanowisk. Czy jednak jakość i szybkość odpowiadania przez administratorów fan page`y jest identyczna jak profesjonalnego konsultanta? Czym się różnią i przede wszystkim jak szybko odpowiadają.

Miejsce w rankingu ustalane jest na podstawie sumy oczekiwania na dwie odpowiedzi. Pierwsze zapytanie zostało wysłane w dzień roboczy w godzinach 12-17, drugie – w niedzielę. Jeżeli nie otrzymaliśmy odpowiedzi do trzech dni, traktowaliśmy to jako brak odpowiedzi.

Zdrowie to jedna z najbardziej zróżnicowanych kategorii i jedna z tych, gdzie na otrzymanie informacji zwrotnej czekaliśmy najdłużej. Większość marek reprezentujących konkretne produkty farmaceutyczne czy apteki nie śpieszyła się z odpowiedzią, mimo dosyć prostych pytań. Apteki internetowe pytaliśmy o możliwość bezpłatnego odbioru, z kolei firmy o planowane wydarzenia w najbliższym czasie bądź ich placówki w różnych dużych miastach w Polsce. Pytaliśmy także o cenę sugerowaną produktów, a czasami o statut danego fan page`a.

Warto zwrócić uwagę, że w tej kategorii liczba fanów nie przekłada się na zaangażowanie, stąd wyniki rankingu przeprowadzonego przez SOCIALPRESS ewidentnie pokazują zupełnie inną kolejność niż wskazywałaby na to liczba fanów. Najszybciej w naszym rankingu zareagowały marki Trec Nutrition oraz Super-pharm. Chociaż udzielono bardzo krótkich, to jednak wyczerpujących odpowiedzi. Czasami potrzebne były dodatkowe pytania, jednak z reguły większość marek odpowiadała trafnie, chociaż po stanowczo zbyt długim czasie. Średni czas w tej kategorii wyniósł około 2 dni, a więc stosunkowo dużo.

Podobnie jak w przypadku fan page`y produktów spożywczych tak i tutaj najwyraźniej autorzy portali lifestylowych, zdrowotnych, produktów farmaceutycznych i aptek po prostu nie spodziewają się nadzwyczajnie dużej ilości wiadomości, z którymi radzą sobie w miarę możliwości sami. Niemniej jednak żółte kartki redakcji SOCIALPRESS trafiają do fan page`y: Nie biegam, Chroń oczy oraz Wychowaj Małego profesora za nie udzielenie odpowiedzi, a być może nawet ignorancję wysłanych zapytań.

Ranking SOCIALPRESS:

1. Trec Nutrition: 3 godziny 40 minut (25 minut + 3 godziny 15 minut)
2. SUPER-PHARM Poland: 6 godzin 25 minuty (59 minut + 5 godzin 26 minuty)
3. Dbam o zdrowie (DOZ.PL): 10 godzin 31 minut (1 godzina 2 minuty + 9 godzin 29 minut)
4. Stworzone dla zdrowia (USP Zdrowie): 1 dzień 30 minut (2 godziny 51 minut + 21 godzin 39 minut)
5. Ty też byłeś dzieckiem (Möller’s Tran Norweski): 1 dzień 21 godzin 48 minut (43 minuty + 1 dzień 21 godzin 5 minut)
6. Fajka na bok (NiQuitin): 2 dni 3 godziny 49 minut (8 minut + 2 dni 3 godziny 41 minut)
7. Dbam o siebie: 3 dni 17 godzin 46 minut (2 dni 22 godziny 6 minut + 19 godzin 40 minut)
8. Zdrowie w stylu LUX MED: 3 dni 21 godzin 7 minut (2 dni 23 godziny 54 minuty + 21 godzin 13 minut)
9. Nie biegam (Stoperan): [BRAK ODPOWIEDZI] + 1 dzień 2 godziny 20 minut
10. Chroń oczy (Homeoptic): [BRAK ODPOWIEDZI] + [PRZEKROCZONY CZAS]
Wychowaj małego profesora (Polpharma): [BRAK ODPOWIEDZI] + [PRZEKROCZONY CZAS]

Jak sprawdzaliśmy?

Test profili społecznościowych znanych marek przeprowadziliśmy we wrześniu br., wysyłając proste zapytania na fan page`ach wybranych marek w mniej więcej porównywalnym czasie. Każda marka otrzymała od nas dwa zapytania wysłane za pomocą prywatnej wiadomości.

Pierwsze zapytanie kierowane było w środku tygodnia w godzinach pracy, drugie – w niedzielę. O co pytaliśmy? O ceny, dostępność produktów i usług, adresy kontaktowe, szczegóły dotyczące wysyłki i tym podobne. Pytania dobierane były do poszczególnych branż, a czasem do poszczególnych marek. Wybór fan page`y dokonany został za pośrednictwem sierpniowego rankingu popularności opublikowanego na blogu Sotrender. Do zestawienia trafiły tylko fan page`e, które posiadają opcję wysłania prywatnej wiadomości. Najkrócej na odpowiedź czekaliśmy 3 minuty, najdłużej ponad 8 dni. Wszystkie fan page`e, które udzieliły odpowiedzi na oba zapytania znalazły się w rankingu.

Czytaj dalej:

Jak szybko marki odpowiadają na Facebooku?
Banki
Branża odzieżowa

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail