X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Polki będą dominować w obszarze nowych technologii?

Polki będą dominować w obszarze nowych technologii?

reklama






Panorama Firm, która służy do lokalnego wyszukiwania informacji, wraz z Instytutem Badawczym Millward Brown SMG/KRC przeanalizowali profil współczesnej Polki pod względem poziomu zainteresowania smartfonami i nowoczesnymi technologiami. Jak się okazało, 66,8% badanych kobiet korzysta ze smartfona codziennie. Z badań wynika, że urządzenia te pomagają kobietom w życiu rodzinnym i zawodowym. Dzięki prostym aplikacjom niejednokrotnie smartfon zastępuje serwisy informacyjne, gazetę czy telewizję.

Smartfon rozrywką i pomocą 

Kobiety za pomocą smatrfonów najczęściej szukają informacji dotyczących zdrowia, domu, dzieci i zakupów. Bardzo często dzielą się zdjęciami, korzystają z serwisów społecznościowych, a w wolnej chwili słuchają muzyki, oglądają filmy i czatują. Chętnie korzystają również z aplikacji ułatwiających wyszukiwanie lokalnych informacji.

Co ważne, płeć piękna korzysta głównie z bezpłatnych aplikacji, selektywnie podchodząc do tematu płatności. Kobiety analizują wydatki przez pryzmat innych ważniejszych potrzeb typu dom, dzieci i tylko 18,9% kobiet pobiera płatne aplikacje. Polki, pomimo zabiegania, obowiązków domowych, opieki nad dziećmi, ale także swoich zainteresowań i pracy, stają się aktywnymi użytkownikami smartfonów.

Mobilne wychowywanie

Ich rola jest także widoczna jeżeli chodzi o wychowanie dzieci. Matki także zwracają uwagę na to, w jaki sposób ich dzieci korzystają z  urządzeń mobilnych. –Technologie mobilne coraz bardziej zakorzeniają się w naszym życiu. Ich rola jest równie istotna w życiu dzieci, jak też ich rodziców – mówi Hanna Strzałkowska, badaczka w dziale badań Research.NK, która dodaje, że według przeprowadzonych przez nich badań, rodzice dzieci w wieku 1-10 lat nie tylko aktywniej niż ogół populacji korzystają ze smartfonów czy tabletów, ale też wykorzystują te sprzęty w wychowywaniu dzieci. – Urządzenia mobilne stają się zabawką, która znajduje się w posiadaniu dziecka, i to ono jest ich głównym użytkownikiem. Szczególnie widać to w przypadku tabletów, które w dużej mierze kupowane są z myślą o dzieciach lub wręcz specjalnie dla dziecka. Rodzice udostępniają najmłodszym smartfony i tablety głównie po to, aby dzieci dobrze bawiły, dla wielu z nich ważny jest również aspekt edukacyjny. – tłumaczy Strzałkowska.

– Mimo tego, że korzystanie ze smartfonów i tabletów przez najmłodszych to coraz częstsze zjawisko, to wciąż wzbudza ono sporo kontrowersji. Tak, jak kiedyś obawialiśmy się wpływu telewizji czy Internetu, teraz pod lupą znalazły się technologie mobilne – dodaje Ewa Kubica z Research.NK. – Jeśli chodzi o stosunek mam do udostępniania nowych technologii pociechom, to trudno tu mówić o jednym, wyraźnym wzorcu. Przeprowadzona przez nas segmentacja wyraźnie pokazała, że jest to uzależnione od wielu czynników, między innymi od opinii mamy o miejscu nowoczesnych technologii w procesie rozwoju i wychowania dziecka, czy też od stopnia zaawansowania technologicznego mamy i roli, jaką nowe technologie odgrywają w jej własnym życiu – podkreśla Kubica.

Raport “Zwyczaje Polaków związane z korzystaniem z smartfonów i tabletów” potwierdził, iż szybko przybywa zwolenników urządzeń

Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy


mobilnych. Współczesne kobiety stawiają na nowe technologie, wykorzystując je m.in. do poszukiwania informacji. Polki szybko przystosowują się do dynamicznie zmieniającego się otoczenia i aktywnie podążają za trendami. Powoli zbliżamy się do poziomu konsumpcji urządzeń mobilnych widocznego w krajach zachodnich, gdzie kobiety dominują w obszarze nowych technologii.

Z całością raportu “Zwyczaje Polaków związane z korzystaniem ze smartfonów i tabletów” możecie się zapoznać tutaj.





Reklama


Reklama


[FM_form id="1"]