X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Skuteczny marketing z Instagramem. Zobacz, jak to robią najlepsi

Skuteczny marketing z Instagramem. Zobacz,  jak to robią najlepsifot. dsfws/cc/flickr.com

TrackMaven „Fortune 500”, który oprócz prezentacji najlepiej radzących sobie marek na Instagramie, daje wskazówki, w jaki sposób skutecznie się tam promować.

Co roku magazyn „Fortune” przedstawia ranking 500 największych, amerykańskich firm klasyfikowanych według ich przychodów. Magazyn „Fortune” to bezpośredni konkurent dla magazynu „Forbes” również o tematyce biznesowej, który znany jest z list najbogatszych ludzi w USA (Forbes 400”). Badania TrackMaven pokazują, w jaki sposób Instagram sprawdza się z marketingowego punktu widzenia.

Sam Instagram to obecnie 150 milionów użytkowników, 16 miliardów udostępnionych zdjęć, 1,2 miliarda polubień i średnio 55 milionów zdjęć dziennie. Podczas gdy jego zwykli użytkownicy szybko przystosowali się i sprawnie z niego korzystają, wiele firm z listy „Fortune 50″” nadal nie dostrzega wielkiego potencjału tego fotograficznego serwisu społecznościowego. Nie oznacza to, że wielkie marki  w cale nie korzystają z Instagramu, wręcz przeciwnie – ich liczba ciągle wzrasta, dla przykładu marki takie jak Nike, Starbucks czy Foot Locker są  jednym z największych jego graczy.

Top 10 marek „Fortune 500″

Top 10 marek „Fortune 500″ / fot. http://money.cnn.com/magazines/fortune/fortune500/

Co wynika z analizy TrackMaven?

Jak się okazało, spośród firm znajdujących się w rankingu „Fortune500”,  jedynie 22% posiada aktywne konta na Instagramie. 123 marki aktywnie publikują z czego 112 publikowało na Instagramie chociaż raz. Łącznie te 123 profile marek przesłały do września tego roku 19009 zdjęć i 243 filmów. Najbardziej aktywną  na podstawie liczby subskrybujących oraz dodanych zdjęć\filmów okazała się wspomniana wcześniej marka Nike  z liczbą już 2.4 milionów śledzących ją fanów.

 Fot. TrackMaven

Fot. TrackMaven

 Fot. TrackMaven

Fot. TrackMaven

Specjaliści przyjrzeli się również temu, co tak naprawdę przykuwa uwagę na Instagramie i co warto wiedzieć, aby ulepszyć swój wizerunek na tym portalu.

Zdjęcie lepsze od filmu, pora publikacji nie gra roli

Pomimo nowej funkcji, jaką jest na Instagramie dodawanie filmów, w dalszym ciągu to zdjęcia są najpopularniejsze i cieszą się lepszym zainteresowaniem. Co ciekawe i warte uwagi, większa ilość osób była zainteresowana filmami podczas czasu wolnego, co sugeruje, że jednak potencjalny konsument prędzej zainteresuje się naszym filmikiem umieszczonym na Instagramie, gdy nie pracuje bądź nie jest w szkole.

TrackMaven w swoich badaniach przedstawiło ciekawą teze, jeżeli chodzi o najlepszą czas dodawanie zdjęć. Jak się okazuje, nie ma lepszej i gorszej pory na publikowanie, ponieważ Instagram to platforma dostępna 24\7 i nie ważne czy jest to dzień powszedni czy też weekend. Ludzie z całego świata mają stały dostęp do jego treści i nie ma optymalnego czasu dla publikacji zdjęć.

Hashtag Twoim sukcesem

Dzięki hashtagom (znak: #) możemy w bardzo łatwy sposób zlokalizować dyskusję na dany temat. Dostrzegli to specjaliści z TrackMaven, którzy radzą w jaki sposób  używać tych symboli. Badania wykazały, że liczba użytych hashtagów jest powiązana z naszym sukcesem. Jednak należy uważać i zwrócić uwagę czy używany hashtag jest odpowiednio  dopasowany do treści którą publikujemy.

Do niedawna Instagram traktowany był jako miejsce, gdzie można ciekawie obrobić zdjęcia i potem udostępnić je znajomym, teraz staje się czymś więcej, miejscem, które doceniły wielkie marki i wykorzystują go do kreatywnego budowania swojego wizerunku w Internecie. Pełen raport TrackMaven na temat listy „Fortune 500” na Instagramie możecie przeczytać w tym miejscu. 

Jak dzięki Instagramie odnieść sukces?

Sabel Harris z TrackMaven podaje trzy główne wskazówki dla tych, którzy chcą podążać za sukcesem marek z listy ”Fortune 500”. Oto co powinny wiedzieć mniejsze i większe firmy:

1. Filmy video są skuteczne
Pomimo, że filmy video zostały wprowadzone do Instagrama stosunkowo niedawno,  to jeżeli przyjrzymy się ich zainteresowaniu jakie tworzą po publikacji, to wcale nie wychodzą przy zdjęciach tak blado, jakby mogło się wydawać. Wg TrackMaven nowe video na Instagramie może uzyskać do 24 komentarzy i polubień. Poza tym, skoro wielkie marki z rankingu „Fortune 500” jeszcze nie zaadaptowały w takim stopniu umieszczania filmów, jakby mogły to zrobić, to inne, mniejsze firmy mogą tutaj je nawet wyprzedzić i oferować swoim potencjalnym konsumentom różnego rodzaju połączenie zdjęć jak i filmów swoich produktów. Instagram i jego wszystkie funkcje to ściśle wizualna platforma. Pójście o krok dalej – tym samym dodawanie większej ilości nagrań na profilu firmy – może przynieść jedynie korzyści.

2. Hashtagi Twoją bronią
Przyjęło się, że używanie w social media większej liczby hashtagów niż dwa, to zbrodnia niewybaczalna, jednak jeżeli chodzi o Instagram, regułę tę spokojnie można wyrzucić do kosza. Badanie przy dużych markach wykazało, że użycie od 4 do 11 znaków „#”, zaowocowało wzrostem zainteresowania ich postów średnio o 77 interakcji na post.

3. 24 na dobę, siedem dni w tygodniu
Pomimo, że większość portali społecznościowych ma swoje lepsze i gorsze pory dnia na publikację postów, to przy Instagramie ta reguła się nie sprawdza. Tutaj każda pora jest dobra na dodanie zdjęcia czy filmu, ponieważ użytkownicy korzystają z Instagrama także poprzez smartfony i tym samym mają do niego ciągły dostęp , przez całą dobę. Jak się okazuje, marki z „Fortune 500” zazwyczaj są aktywne  na Instagramie w czasie godzin pracy i szkoły, czyli teoretycznie kiedy ich klienci nie mają przy sobie swoich telefonów, jednak nic straconego, ponieważ w różnej porze dnia docierają do innego rodzaju konsumentów..

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail