X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Co robi Poczta Polska w social media? Walczy o swój wizerunek!

Co robi Poczta Polska w social media? Walczy o swój wizerunek!

reklama


Poczta Polska stawia na obecność w mediach społecznościowych. Do profilu korporacyjnego firmy na Facebooku, dołączył fanpage filatelistyczny. Poczta Polska działa także na Twitterze a niedawno zaprezentowała nową formułę swojego bloga.

Budowanie relacji z klientem, to nie tylko przekazywanie mu rzetelnej informacji o usługach i produktach, ale przede wszystkim rozmowa z nim. Temu sprzyja obecność firmy w internecie i aktywność w mediach społecznościowych. – Obecność w mediach społecznościowych i bezpośredni dialog z klientami są uzupełnieniem zmian jakie dokonują się w spółce – podkreśla Jolanta Grzechca-Meissner, dyrektor Biura Public Relations Poczty Polskiej.

Blog, Twitter, Facebook

Ukłonem w stronę klienta jest pozwolenie mu na znalezienie informacji o firmie w szczególności w codziennie użytkowanym medium, jakim jest obecnie internet. Poczta Polska prowadzi w tym zakresie przykładowo blog oraz oficjalne konta w mediach społecznościowych. Blog to miejsce, gdzie eksperci z różnych dziedzin pocztowych informują o możliwościach usług oferowanych przez firmę, radzą, jak bezpiecznie korzystać z usług on-line za pośrednictwem Poczty Polskiej i piszą o tym, co daje internautom e-commerce. Atutem bloga jest także jego nowa grafika – bardziej intuicyjna i przyjazna dla odbiorcy.

fot. Poczta Polska

fot. Poczta Polska

Na Twitterze i Facebook konta Poczty Polskiej służą głównie informowaniu klientów o najnowszych funkcjach, promocjach, inwestycjach i wydarzeniach. Ponadto fan page’e są także dla wielu klientów sposobnością do skontaktowania się z obsługą Poczty Polskiej i próbą wyjaśnienia różnych wątpliwości czy przedstawienia skarg. Trzeba przyznać, że administratorzy rzetelnie i uprzejmie odpowiadają na pojawiające się tam pytania.

Fan page na Facebooku obecnie lubi prawie 22 tys. internautów. Profil filatelistyczny (Filatelistyka – Moje Hobby), również należący do spółki, polubiło jak do tej pory 1500 osób. To dobry pomysł na dotarcie do osób związanych z bezpośrednią działalnością poczty – produkcją znaczków. Czy jednak te liczby są wystarczające?

Porównajmy inne popularne usługi, które uważane są za powszechne. Przykładowo PKP Intercity ma prawie 38 tys. fanów, a urzędy różnych województw od kilkuset do kilku tysięcy (np. Mazowiecki Urząd Wojewódzki nieco ponad 1000 fanów).

Warto!

Jesteśmy coraz bardziej nastawieni na możliwość załatwiania wszystkiego w internecie. W takim wypadku każda inwestycja w sieci może zwrócić się, jeżeli tylko będzie we właściwy sposób prowadzona i przede wszystkim nie będzie zaniedbywana. Internauci doceniają działania wizerunkowe także instytucji publicznych. Pytanie tylko do ilu osób one trafiają? Niemniej jednak zawsze dobrze jest zadbać o szeroki kontakt z klientami i wychodzić do nich z inicjatywą.

  • Co do bloga, fajnie że się zdecydowali na taki ruch, jednak moim zdaniem tematyka zupełnie chybiona. Strasznie suche, profesjonalne wiadomości na temat… usług pocztowych.

    Powinni raczej skupić się na potrzebach przeciętnego klienta a nie… no własnie, nie wiem za bardzo kogo, no bo kto interesuje się tematem poczty. Oczywiście powinni informować o nowościach w ofercie itd, ale w tej formie jest to strasznie mało przystępne moim zdaniem.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail