X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Detronizacja na polskim Facebooku coraz bliżej…

Detronizacja na polskim Facebooku coraz bliżej…

Najświeższe dane z polskiego Facebooka, mnóstwo rankingów, najważniejsze trendy i wydarzenia – początek miesiąca jak zwykle upływa pod znakiem Fanpage Trends od Sotrendera. Co przyniósł październik? Zacznijmy od nowości – w raporcie dodano kolejną już kategorię, a mianowicie Regiony. Analiza komunikacji tychże nie jest jednak żadnym novum dla ekspertów Sotrendera, wszak we wrześniu to właśnie komunikacja regionów stanowiła przedmiot analizy Sotrender Research Team.

Północ walczy z południem

Póki co w rywalizacji profili regionalnych północ prowadzi zażarty bój z południem, czego najlepszym dowodem prowadzący w stawce duet mazursko-bieszczadzki: fanpejdże Mazury Cud Natury i Bieszczady. Poza tym swoją obecność w czołówce rankingu zaznaczyły takie regiony, jak Małopolska czy Śląsk. Honoru wschodniej części kraju broni profil I love Polska Wschodnia.

fot. Sotrender

fot. Sotrender

Gwiazdor Borussi ma już 2 miliony fanów

Najważniejszą informacją października jest prawdopodobnie pokonanie granicy dwóch milionów fanów przez Roberta Lewandowskiego, a ściślej mówiąc – przez jego oficjalny fan page. Oczywiście zupełnie inaczej niż chociażby w przypadku Serca i Rozumu przedstawia się struktura narodowościowa fanów napastnika Borussi Dortmund. Wprawdzie najliczniejszą nację stanowią Polacy, ale stanowią oni „tylko” jedną czwartą wszystkich fanów (ok. 500 tys.). Nie umniejsza to wszakże w żaden sposób osiągnięcia naszego najlepszego piłkarza, wręcz przeciwnie – jest dowodem na to, jak dużą popularność zdobył poza granicami naszego kraju, zwłaszcza w Niemczech.

Facebookowicze zbulwersowani „produktem” z oferty Makro

Przez kilka październikowych dni można było odnieść wrażenie, że tematem numer jeden na polskim Facebooku (i nie tylko tam…) są prosięta sprzedawane w Makro Cash & Carry. Taka forma sprzedaży wieprzowiny dla wielu była nie do przyjęcia, czemu dawali niejednokrotnie upust właśnie na swoich profilach, udostępniając zdjęcia paczkowanych prosiąt. Co ciekawe, pomimo nagonki sieć Makro zyskała wizerunkowo. Jak to możliwe? Przede wszystkim administratorom fanpejdża marki udało się profesjonalnie zareagować i zażegnać kryzys zanim ten rozprzestrzenił się na dobre.

Nowa funkcja ulepszy możliwości targetowania

Warto również wspomnieć o wprowadzeniu przez Facebooka funkcji Custom Audiences, która wcześniej dostępna była wyłącznie za pośrednictwem API Facebooka lub Power Editora. Funkcja umożliwia dokładne określenie charakterystyki grupy docelowej, dzięki czemu reklamodawca ma większe szanse dotrzeć ze swoimi komunikatami do tych użytkowników, którzy będą potencjalnie najbardziej zainteresowani danym produktem czy usługą.

Czarne konie na polskim Facebooku

Przejdźmy do samego raportu Fanpage Trends. Jeśli chodzi o zestawienie najpopularniejszych stron, warto odnotować obecność „czarnego konia” w pierwszej „10”. Na to miano, teoretycznie, zasłużył sobie fan page TYLKO HITY!, który po raz pierwszy pojawił się na eksponowanej pozycji w rankingu Sotrendera. W ciągu miesiąca zgromadził aż 900 tysięcy fanów! Wszystkim niedowierzającym szybko wyjaśniamy – strona powstała w wyniku połączenia kilku stron w jeden fan page, a potwierdzeniem tego może być wynik osiągnięty między 4 a 5 października, kiedy to profil „pozyskał” aż 850 tysięcy fanów.

fot. Sotrender

fot. Sotrender

Wspomniany wyżej fan page Roberta Lewandowskiego znajduje się już na 2. pozycji, wyprzedzając Playa i Demotywatory. Tylko w październiku zyskał aż 419 tys. fanów (wzrost o 26%)! W chwili obecnej stanowi już realne zagrożenie dla liderów rankingu – przewaga Serca i Rozumu na koniec października wynosiła niespełna 100 tys. fanów, a obecnie to już mniej niż 50 tys. Skąd tak wielka popularność piłkarza na Facebooku? Poza tym, że rozgłos przynosi mu, naturalnie, doskonała gra w Bundeslidze i Lidze Mistrzów, to wielkim atutem jest dobrze prowadzony profil, na którym fani mogą poznać życie piłkarza nieco „od kuchni”, otrzymując sporo zakulisowanych materiałów.

Inną niespodzianką najnowszego zestawienia może być doskonały wynik fan page’a Mother Power pod względem zaangażowania. Liczba użytkowników, którzy wchodzili w interakcje z treściami publikowanymi na tym profilu w październiku wyniosła aż 732 tysiące i była ponad 2 razy wyższa niż w przypadku Demotywatorów, zajmujących drugie miejsce w rankingu. To jednocześnie ponad 2 razy więcej niż wynosi łączna liczba fanów profilu Mother Power. Z drugiej strony, profil już w poprzednich zestawieniach wypadał dobrze pod tym względem, dlatego dla bacznych obserwatorów Fanpage Trends z dwóch ostatnich miesięcy dobre wyniki tego profilu nie powinny być wielkim zaskoczeniem.

fot. Sotrender

fot. Sotrender

Poniżej infografika prezentująca najciekawsze dane statystyczne z października. Całe Fanpage Trends dostępne tutaj, natomiast na blogu Sotrender krótkie podsumowanie minionego miesiąca.

fot. Sotrender

fot. Sotrender

Pobierz raport Sotrendera [PDF]

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail