X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Facebook marketing w grupach – jak to działa?

Facebook marketing w grupach – jak to działa?

Myśląc o promocji na Facebooku zwykle skupiamy się na czynnościach takich jak fan page’e firmowe czy społeczne. Oczywiście jest to komunikacja z fanami, uzupełniona konkursami, akcjami realizowanymi na tablicy bądź za pomocą gier czy też aplikacji. Od pewnego czasu na znaczeniu rośnie jeszcze jeden ważny obszar Facebooka, a mianowicie grupy. Czy i jak w nich działać, by wzmocnić wizerunek swojej marki?

W grupie raźniej!

Grupy na Facebooku zrzeszają osoby, które łączy wspólna praca, pasja, zainteresowania. W ich obrębie toczą się dyskusje na wybrane tematy, członkowie wymieniają się poradami, informacjami. Jaką przewagę mają grupy nad profilami marek? Na pewno bardziej osobisty i bezpośredni kontakt z użytkownikami Facebooka. W grupie każdy może bowiem zainicjować temat do rozmowy, w przeciwieństwie do fan page’a, na którym ten narzucany jest z góry przez moderatora. Czy mamy tutaj zatem miejsce na relację typu konsument-marka? Tak, lecz tylko na jej specyficzny rodzaj.

Jak działać w grupach?

Jeśli zajmujesz się marketingiem we własnej firmie, sprawa wydaje się dość prosta. Dołączenie do grupy zrzeszającej specjalistów bądź miłośników Twojej branży stanowi rzecz naturalną. Podczas rozmów możesz wykazać się stanowiskiem eksperta, co z pewnością zwróci uwagę na Twoje produkty czy usługi. Grupa to dla Ciebie idealne miejsce do zaobserwowania poglądu innych, a także nawiązania kontaktów. Jeżeli odpowiadasz za marketing innej firmy/marki, czyli jesteś zawodowym marketingowcem, do sprawy powinieneś podejść delikatniej. Dołączając bowiem do grupy nie związanej z Twoją branżą, z pewnością nie wykażesz się postawą lidera. Nie przeszkadza to jednak w bacznej obserwacji, a także subtelnym uczestniczeniu w rozmowie. Na pewno warto szukać punktu odniesienia, który pozwoli Ci zainteresować rozmówców wybranym tematem.

Czego w grupach nie robimy?

Grupy facebookowe z pewnością nie są miejscem odpowiednim na bezpośrednią reklamę. Jeżeli otrzymałeś kredyt zaufania i przyjęto Cię do grupy, kompletnie nie związanej z Twoją dziedziną, nie zaśmiecaj jej forum wpisami o celu reklamowym, zupełnie nie zbieżnymi z tematyką dyskusji. Nawiązanie relacji w grupie wymaga czasu. Zaglądaj, obserwuj i zabierz głos w momencie, kiedy zyskasz pewność, że wniesiesz coś ciekawego do rozmowy. Pamiętaj, że grupa to nie fan page, czyli nie miejsce, gdzie wszyscy skupieni są na firmie, marce. Tutaj mamy do czynienia z szeregiem osób otwartych na wiele tematów, których jednak nie można subiektywnie narzucać.

Kto systematycznie działa na Facebooku, ten wie, że każdego dnia zachodzą tutaj dynamiczne zmiany. Wzrost znaczenia grup względem fan page’y jest wręcz namacalny. Warto więc włączyć ten obszar do swojej komunikacji marketingowej. Pamiętajmy jednak, że do bezpośredniej promocji marki wciąż służą fan page’e. Natomiast grupy to obszar nastawiony głównie na networking i budowanie relacji biznesowych. Z pewnością nie ma w nich miejsca na agresywną reklamę.

Autorka artykułu:
Dagmara Szkudlarek-Nowatkowska, Silence!

  • zgadza się! Znaczenie grup facebooka znacznie wzrosło, stały się one lepszym źródłem marketingu niż maile czy fora internetowe :)

  • Grupy na facebook’u poświęcone aliexpress przyciągają sporo członków, dobry sporób na promocje

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail