
reklama
Z każdym postem tysiące – Tymbark
Profil marki Tymbark na Facebooku współgra z główną linią reklamową firmy. Polacy najwidoczniej polubili tak bardzo kapsle tymbarkowe z zaskakującymi napisami, że nie wyobrażają sobie już tej marki bez nich. Każdy post na stronie angażuje tysiące odbiorców, a najlepsze osiągnęły nawet zasięg 35 tys. polubień lub więcej. Humor, zaangażowanie i reagowanie na codzienne, uniwersalne sytuacje oraz mijające wydarzenia niewątpliwie przyczyniły się do sukcesu tej marki.
Największy – Serce i rozum
Niedościgniony w Polsce największy fanpage firmowy, który jako pierwszy przekroczył liczbę 2 milionów fanów. Obecnie liczy ponad 2 miliony 257 tys. i co miesiąc notuje stopniowy przyrost. Serce i Rozum angażują przede wszystkim ze względu na humor, który rodzi się z kontrastu zachowań
Dalsza część artykułu znajduje się poniżej reklamy
i poglądów dwóch maskotek sieci telekomunikacyjnej Orange. Na fanpage’u nie znajdziemy raczej informacji reklamowych lub ofertowych. Te pojawiają się na oficjalnej stronie sieci Orange. To bardzo dobrze funkcjonujące rozwiązanie, bowiem oficjalny fanpage tej sieci również cieszy się sporym zainteresowaniem i w wielu rankingach był jednym z najszybciej odpowiadających.
W stylu młodych – Chupa Chups WYLUZUJ i Frugo
Dwa fanpage’e podbiły serca w szczególności młodych ludzi, do których skierowane też były strony. Mowa o Frugo i Chupa Chups, które w luźnym stylu odnosiły się do wydarzeń codziennych i promowania marki. Hitem okazały się posty w okresie rozpoczęcia roku szkolnego, które niejako motywowały fanów do komentowania i wypowiadania się.
Z sentymentalnym wspomnieniem – Pewex
Zupełnie inną grupę docelową wyznaczył sobie sklep internetowy Pewex, który zamierza dotrzeć do osób pamiętających czasy PRL-u. Bazując na humorze, zabawnych wspomnieniach, wycinkach z filmów, gazet i kolażach autorzy odtwarzają klimat tamtych lat. Znaczna część postów cieszy się dużym zaangażowaniem, mimo że liczba fanów wynosi obecnie ponad 401 tys.
Najszybciej rozwijający się fanpage bankowy – Baśki z banku BGŻ
Bank BGŻ dołączył do Facebooka w maju bieżącego roku, na chwilę obecną posiada ponad 190 tys fanów i wyprzedził konkurencję w kategorii “Banki”. Z pomocą brand heros (dwie sympatyczne wiewiórki) udało się w ciągu pół roku wypromować stronę dzięki ukierunkowaniu treści na spontaniczne wypowiedzi, komentarze w formie obrazków. Zrezygnowano prawie całkowicie z oficjalnego informowania o usługach oferowanych przez bank.
Angażująca kampania – Heyah
Wśród marek telekomunikacyjnych, które zasadniczo skupiają znaczną część społecznościowych działań, wyróżniła się w 2013 roku kampania poprowadzona przez Heyah. Seria reklam dedykowana nowym taryfom z Jakiem, jako bohaterem firmowym, odniosła duży sukces i przyczyniła się do wyraźnego zaangażowania odbiorców. Całość utrzymana została w spójnej konwencji z kampanią w pozostałych kanałach komunikacyjnych.
___
Przegląd sporządzony został na podstawie wyników notowań w SoTrenderze oraz Socialbakers. Zestawienie pozostaje subiektywnym wyborem autora.
Reklama