X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

7 najbardziej angażujących marek na Facebooku w 2013 roku

7 najbardziej angażujących marek na Facebooku w 2013 roku

Z każdym postem tysiące – Tymbark

Profil marki Tymbark na Facebooku współgra z główną linią reklamową firmy. Polacy najwidoczniej polubili tak bardzo kapsle tymbarkowe z zaskakującymi napisami, że nie wyobrażają sobie już tej marki bez nich. Każdy post na stronie angażuje tysiące odbiorców, a najlepsze osiągnęły nawet zasięg 35 tys. polubień lub więcej. Humor, zaangażowanie i reagowanie na codzienne, uniwersalne sytuacje oraz mijające wydarzenia niewątpliwie przyczyniły się do sukcesu tej marki.

fot. socialbakers.com

fot. socialbakers.com

fot. socialbakers.com

fot. socialbakers.com


Największy – Serce i rozum

Niedościgniony w Polsce największy fanpage firmowy, który jako pierwszy przekroczył liczbę 2 milionów fanów. Obecnie liczy ponad 2 miliony 257 tys. i co miesiąc notuje stopniowy przyrost. Serce i Rozum angażują przede wszystkim ze względu na humor, który rodzi się z kontrastu zachowań i poglądów dwóch maskotek sieci telekomunikacyjnej Orange. Na fanpage’u nie znajdziemy raczej informacji reklamowych lub ofertowych. Te pojawiają się na oficjalnej stronie sieci Orange. To bardzo dobrze funkcjonujące rozwiązanie, bowiem oficjalny fanpage tej sieci również cieszy się sporym zainteresowaniem i w wielu rankingach był jednym z najszybciej odpowiadających.

fot. sotrender.pl

fot. sotrender.pl

W stylu młodych – Chupa Chups WYLUZUJ i Frugo

Dwa fanpage’e podbiły serca w szczególności młodych ludzi, do których skierowane też były strony. Mowa o Frugo i Chupa Chups, które w luźnym stylu odnosiły się do wydarzeń codziennych i promowania marki. Hitem okazały się posty w okresie rozpoczęcia roku szkolnego, które niejako motywowały fanów do komentowania i wypowiadania się.

fot. socialbakers.com

fot. socialbakers.com

Chupa chups

fot. socialbakers.com


Z sentymentalnym wspomnieniem – Pewex

Zupełnie inną grupę docelową wyznaczył sobie sklep internetowy Pewex, który zamierza dotrzeć do osób pamiętających czasy PRL-u. Bazując na humorze, zabawnych wspomnieniach, wycinkach z filmów, gazet i kolażach autorzy odtwarzają klimat tamtych lat. Znaczna część postów cieszy się dużym zaangażowaniem, mimo że liczba fanów wynosi obecnie ponad 401 tys.

fot. facebook.com/Pewex

fot. facebook.com/Pewex


Najszybciej rozwijający się fanpage bankowy – Baśki z banku BGŻ

Bank BGŻ dołączył do Facebooka w maju bieżącego roku, na chwilę obecną posiada ponad 190 tys fanów i wyprzedził konkurencję w kategorii „Banki”. Z pomocą brand heros (dwie sympatyczne wiewiórki) udało się w ciągu pół roku wypromować stronę dzięki ukierunkowaniu treści na spontaniczne wypowiedzi, komentarze w formie obrazków. Zrezygnowano prawie całkowicie z oficjalnego informowania o usługach oferowanych przez bank.

fot. facebook.com/BaskizBankuBGZ

fot. facebook.com/BaskizBankuBGZ

Angażująca kampania – Heyah

Wśród marek telekomunikacyjnych, które zasadniczo skupiają znaczną część społecznościowych działań, wyróżniła się w 2013 roku kampania poprowadzona przez Heyah. Seria reklam dedykowana nowym taryfom z Jakiem, jako bohaterem firmowym, odniosła duży sukces i przyczyniła się do wyraźnego zaangażowania odbiorców. Całość utrzymana została w spójnej konwencji z kampanią w pozostałych kanałach komunikacyjnych.

fot. facebook.com/heyah?fref=ts

fot. facebook.com/heyah?fref=ts

___
Przegląd sporządzony został na podstawie wyników notowań w SoTrenderze oraz Socialbakers. Zestawienie pozostaje subiektywnym wyborem autora.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail