X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Kim są użytkownicy mobilni i do czego wykorzystują swoje telefony?

Kim są użytkownicy mobilni i do czego wykorzystują swoje telefony?

reklama


World Internet Project Mobile 2013 wskazuje urządzenia mobilne, dzięki którym Polacy najczęściej podłączają się do sieci. Najbardziej popularnym sprzętem jest laptop, za pomocą którego z internetem łączy się aż 67% jego użytkowników. Na kolejnych miejscach w rankingu popularności znajdują się smartphone (28%) oraz tablet (6%).

Badanie wskazuje, że 28% Polaków łączy się z internetem za pomocą smartphona, spędzając za jego pośrednictwem w sieci 2h42minuty tygodniowo. Oprócz standardowego wykonywania połączeń i pisania wiadomości tekstowych coraz popularniejszymi czynnościami wykonywanymi na telefonie komórkowym są: słuchanie muzyki, przeglądanie stron internetowych, sprawdzanie poczty elektronicznej, granie, korzystanie z dostępnych aplikacji lub programów komórkowych, wysyłanie zdjęć oraz korzystanie z serwisów społecznościowych.

– Grupa użytkowników bardzo mobilnych, którzy intensywnie korzystają ze smartphonów i mobilnego dostępu do internetu jest wciąż bardzo nieliczna. Z drugiej strony choć urządzenia i ich możliwości zmieniają się szybciej niż motywacje i umiejętności potrzebne do ich wykorzystania, to jednak nie ma wątpliwości, że wykorzystanie bardziej zaawansowanych funkcji nowoczesnych telefonów będzie się stopniowo upowszechniać – dodaje dr Dominik Batorski, członek zarządu Sotrender.

W raporcie wyraźnie obserwujemy, że za pomocą smartphonów najczęściej z internetem łączą się osoby w wieku do 39 lat, a w szczególnosci osoby najmłodsze w wieku 15-19 lat (39% z nich).

World Internet Project to badanie analizujące wpływ internetu i nowych technologii na zjawiska społeczne, ekonomiczne i polityczne, które realizowane jest od 1999 roku przez kilkadziesiąt ośrodków badawczych na świecie. W Polsce prowadzone jest od 2010 roku dzięki inicjatywie Gazeta.pl oraz Orange Polska.

fot. WIP Mobile 2013

fot. WIP Mobile 2013

fot. WIP Mobile 2013

fot. WIP Mobile 2013

fot. WIP Mobile 2013

fot. WIP Mobile 2013

Raport dostępny jest w modelu pay per click/pay per post na stronie technologie.gazeta.pl.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail