X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Facebook pracuje nad wirtualnym magazynem oraz reklamami mobilnymi. Zapowiada się monopolizacja rynku reklamy?

Facebook pracuje nad wirtualnym magazynem oraz reklamami mobilnymi. Zapowiada się monopolizacja rynku reklamy?fot. facebook.com/paper

Jak donosi portal Re/code największy portal społecznościowy przymierza się do uruchomienia swojego własnego magazynu internetowego, który będzie nosił nazwę „Paper” (pol. Papier). Gazeta ma się pojawić na przełomie stycznia i lutego, a więc już wkrótce. Facebookowy „Paper” ma mieć formę przystępnie spersonalizowanego magazynu, czerpiącego treści z różnych serwisów niczym zdobywający coraz większą popularność Flipboard.

Użytkownik sam ma wybierać, które tematy go interesują, następnie aplikacja automatycznie będzie dobierać treści i układać w atrakcyjny graficznie sposób. Obecnie nie wiadomo, czy gazeta będzie miała formę osobnej aplikacji, czy też pojawi się w ramach Facebooka. Co więcej, portal Interaktywnie.com poinformował, że nie jest to pierwsza informacja na ten temat, a zespół Marka Zuckerberga pracuje już nad tą usługą ponad rok.

Oczywiście gazeta pozwoli także na zastosowanie nowych form reklamy, a Facebookowi nad wyraz zależy, aby powiększać bazę użytkowników i danych o nich a także dostosowywać reklamę do ich preferencji.

Facebook - Introducing Paper
Zapowiedź „Facebook Paper”

A to nie wszystko!

Na oficjalnej stronie programistów Facebooka poinformowano także, że Facebook rozpoczął właśnie testowanie swoich reklam w aplikacjach mobilnych. Bezpłatne startupy, według autora wpisu, często mają problemy z zarabianiem na siebie, dlatego Facebook ma w tym pomóc, wykorzystując swoje bogate targetowanie i w ten sposób zwiększając zasięg reklam z Facebooka. Dzięki temu Facebook mógłby zarobić więcej na reklamach, a zadowoleni będą i deweloperzy, i właściciele portalu społecznościowego.

Mobilne reklamy od Facebooka mają pojawić się w zewnętrznych aplikacjach. Aktualnie przystąpiono do testów z niewielką, ograniczoną liczbą zaangażowanych przedsiębiorców. Póki co, Facebook wyklucza możliwość poszerzenia tego grona, ale z czasem może się okazać, że to jedna z najlepszych form reklamy i potencjalnych chętnych będzie znacznie więcej. Jeżeli Facebookowi nie przytrafi się jakieś nieszczęście, to prawdopodobnie na naszych oczach wyrasta właśnie lider rynku reklamy.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail