X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

„Słit focia” wyrazem roku według Oxford Dictionaries

„Słit focia” wyrazem roku według Oxford Dictionaries

Jak wynika z analizy McCann Worldgroup – urządzenia mobilne mają coraz większy wpływ na sposób, w jaki komunikujemy się ze sobą, i jakich słów używamy, by najprecyzyjniej oddać myśli. Choć niewielu z nas zdaje sobie z tego sprawę, do końca 2013 roku internetowy słownik Oxford Dictionaries dodał do swojej bazy danych około 1000 nowych wyrazów, w tym wiele związanych z technologią mobilną. – Co ciekawe, w momencie kiedy te słowa wchodzą do języka potocznego, tracą na atrakcyjności wśród grup, które je stworzyły i definiowały – mówi Wojciech Borowski, prezes McCann Worldgroup.

Jak podkreśla Borowski, z badania „Prawda o prywatności”, wynika, że ponad połowa respondentów poniżej 34 roku życia i 75% osób korzystających z Instagramu poniżej 35 roku życia, (a więc grupy najczęściej fotografujące się za pomocą smartfona i publikujące to w serwisach społecznościowych) uznało „słit focie” za nieciekawe i nudne. – To świetny przykład tego, że jesteśmy światkami dynamicznego procesu, w którym wyraz, bądź zjawisko społeczne trafiające do potocznego słownika, zostaje uznane za nudne przez osoby, które go współtworzyły – mówi prezes McCann Worldgroup.

W 2013 dużą popularnością wśród internautów i użytkowników smartfonów cieszyły się także takie wyrazy jak: PHABLET i FREEMIUM. PHABLET to smartfon ze średniej wielkości ekranem, mniejszy od tabletu, zaś FREEMIUM (ang. free plus premium) — to wyraz określający serwisy i gry, które możemy otrzymać za darmo.

Do powszechnego użycia weszło także wyrażenie „GOOGLOWAĆ”, wypierające tradycyjne szukanie w wyszukiwarce oraz „DIGITAL DETOX” – określające czas, w którym świadomie odpoczywamy od naszych smartfonów i innych urządzeń mobilnych.

Nowością są skróty i akronimy, takie jak m.in.: BYOD i TL;DR. BYOD to przynoszenie do pracy własnego sprzętu, np. smartfona i używanie go w celach służbowych, zaś TL;DR (too long didn’t read) – to potoczna odpowiedź na maila bądź smsa, jeśli tekst, który właśnie w nim dostaliśmy, wydaje nam się za długi i nie mamy ochoty go przeczytać.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail