X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

W 2014 roku zwiększą się wydatki na inbound marketing

W 2014 roku zwiększą się wydatki na inbound marketing

Badanie Digital Doughnut Inbound Marketing Survey przeprowadzone zostało przez Londyński serwis Digital Doughnut na 723 respondentach, przedstawiciele różnej wielkości przedsiębiorstw i agencji w sierpniu i październiku ubiegłego roku. Aż 80% badanych korzysta z inbound marketingu, traktując go jako część swojej cyfrowej strategii. Prawie 2/3 z nich spodziewa się zwiększenia wydatków na inbound marketing w następnych latach. Pośród nich 57% wydaje obecnie 25% swojego budżetu na inbound marketing. Agencje planują zwiększyć wydatki już w bieżącym roku (46%).

Wzrost wydatków na Inbound Marketing / fot. Digital Doughnut

Wzrost wydatków na Inbound Marketing / fot. Digital Doughnut

Wydatki na Inbound Marketing / fot. Digital Doughnut

Wydatki na Inbound Marketing / fot. Digital Doughnut

A efekty?

Najpopularniejszymi kanałami promocyjnymi są nieustannie social media, które wykorzystuje w reklamie 88% badanych agencji. Na drugim miejscy znalazło się SEO (83% agencji) a na trzecim e-mailing (76%). Dość dużo wskazań uzyskało też blogowanie (62%). W badaniu uwzględniono także różne treści content marketingu, którego działania również można zaliczyć w poczet działań wychodzących w stronę klienta.

fot. Digital Doughnut

fot. Digital Doughnut

Ponad połowa badanych firm (58%) była zadowolona z działań w zakresie inbound marketingu, wskazując na zwiększenie się świadomości marki, a 2/3 badanych zauważyło wzrost ilości leadów. Największą barierą wciąż pozostaje brak dotarcia do starszych odbiorców. Klienci wskazali tez na brak wiedzy czy profesjonalizmu w stosowaniu metod inbound marketingu.

Bariery w Inbound Marketingu / fot. Digital Doughnut

Bariery w Inbound Marketingu / fot. Digital Doughnut

Całość raportu dostępna tutaj.

__________________________

Inbound marketing to tak zwany „marketing przychodzący”, czyli taki, który pozwala odbiorcom i klientom samodzielnie odnaleźć nadawcę danego przekazu reklamowego. Strategia inbound marketingu pozostaje więc w opozycji do klasycznych metod marketingowych, ale w dobie coraz bardziej wymagającego klienta okazuje się także bardziej efektowna i przede wszystkim pozwala budować długofalowe relacje z klientem oraz świadomość marki. W marketingu przychodzącym komunikacja oparta jest na dwustronnej relacji między nadawcą przekazu reklamowego a jego odbiorcą.

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail